Hemmadag

DATUM: 2009-04-22 KLOCKAN: 19:42:40
Imorse klev jag upp 6.15. Isak hade vaknat strax innan och jag gick upp och fixade lite välling. Och sen gick Henrik in till Isak och sa godmorron. Jag gick in och byte blöja på Isak. Sen fick Isak leka en stund i sitt rum. Jag la mig på hans sacosäck, för jag var så trött. Usch, var helt slut. Vet inte vad det var med mig.  Sen ville Isak inte vara kvar i sitt rum så jag värmde hans välling och så fick han den runt 7 iställer för på en gång när han vaknat. Han drack faktiskt upp allt. Kanske inte vill äta det första han gör när han vaknar.Sen ringde Maria. Vi snacka nån kvart sen skulle hon fixa i ordning sig. Jag försökte leka med Isak, men han var så kinkig och grällig. Jag byggde med klossar, som han rev, jag lekte tittut men han bara tjöt när jag gick för att gömma mig, jag lekte i hans garage med hans bilar, men han bara kastade bilarna och förstörde våra lekar hela tiden. Då blev jag både arg och ledsen på samma gång. Inget som en trött mamma försökte med dög åt sin son. Usch, jag mådde så dåligt ett tag på fm. Jag såg att Lisbet åkte sin väg, jag som hade hoppast på en räddare i nöden. För Isak var så gnällig och verkade trött redan kl 8. Men det gick inte mamma Ranjana med på, nej inte sova redan efter 2 timmar. Jag försökte verkligen med allt, men han bara tjurade. Sen kom jag på att jag fått ett sms från Håkan att vi var välkomna hem till dom idag om vi inte hade något för oss. Och jag tänkte tanken att kanske gå dit vid 9. Men när jag kom ut och hade gjorde iordning för att gå så bara kände jag inte för det. Nej, jag kände bara att "nej, vill inte gå någonstans idag, inte när jag mår som jag gör och inte med Isak som är så kinkig". Så jag sms;a Håkan o sa att vi inte kom. Isak och jag gick till sandlådan med det var ingen större värme att sitta där.

Och så kom äntligen räddaren i nöden, Lisbet. Jag gick till henne runt 9.30 och hon hade bara varit iväg för att byta däcken på bilen. Så det var hennes lediga onsdag idag. Vi fikade och hade det så trevligt. Isak var glad och voven var glad. Jag sövde Isak vid 11.15 och sen gick jag in och gjorde lunchen. Blev lika dan mat idag som igår, prinskorv och makaroner. Sen hörde jag av mig till Håkan igen för att ev cykla till dom efter att Isak vaknat. Om Isak var på bättre humör då.

Men Isak sov så länge, till 13.40 och när han kom in var han på strålande humör. Han var så glad och han skrattade och vi hade det riktigt mysigt. Så tiden gick och snart var kl 16 och Henrik kom hem. Vi stack ner på stan, för jag ville gå lite själv och titta om jag hittade något till mig. Men det gjorde jag inte. Sen åkte vi till Ica Maxi och stor handlade. Vi var inte hemma förren 18.30. Så det var bara att fixa Isaks välling och Henrik tog på Isak pyjamas. Sen satt Isak i Henriks knä och drack välling. Han somnade med vällingflaskan i munnen.  Jag gick in och la han sen satte jag mig vid datorn och Henrik stack ut och cykla. Jag ska göra pannkakssmet när jag skrivit klart här. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: