Födelsedag och en lugn söndag

DATUM: 2009-04-19 KLOCKAN: 19:16:43
Igår fyllde jag 26 år. Ja inget man egentligen behöver fira, men alltid kul när det kommer gäster. Isak vakna tidigt som vanligt. Henrik bytte blöja på han sen kom han in med Isak i våran säng. Isak fick sin välling där men när han käkat klart ville han inte ligga och mysa inte. Nej, upp och hoppa. Vi gick upp hela familjen vid 6.30 och sen lekte vi på förmiddagen. Vid 8.30 gick Henrik och Isak ut. Jag började plocka lite. Men snart kom Isak in, efter kanske nån timme. Det var inget skönt ute alls. Nej, det blåste mycket kallt. Jag skulle börja klä av Isak, men då blev han helt vansinig. Han ville inte komma in, han gick mot dörren och pekade. Han skulle ute igen. Jag klädde på mig och han igen och vi gick ut. Som sagt var det var inget skönt ute. Henrik skulle upp till ÖB och på stan en stund så jag och Isak åkte med ner till Coop. Det var marknad och tivoli i stan så jag tänkte vi kunde ta en sväng på den. Jag hann bara upp till torget, så sov Isak. Jag fick ju gå där på marknaden i lugn och ro. Sen gick jag hem. Isak sov ca 2 timmar. Han vakna runt 12.30. Han fick mat och sen gick vi ut till Henrik.

 Vid 14 tiden kom Anna, John, Filippa och Albin. Annas föräldrar var uppe på besök hos Anna, och dom var på väg hem, så dom kom med och grattade mig. Jag fick fina blommor och Isak blev också uppvaktad av Albin och Filippa. Fick fina leksaker och sen jackor och overall att växa i. Av Annas föräldrar fick jag en blomma och Isak fick en tröja. Sen fikade vi. Henrik hade gjort sin berömda rabarberpaj med knäckligt övderdrag. Jag tog en lite bit senare på kvällen. Ska ju akta mig för rabarber. Har ju fått och har kvr njusten/nar. Barnen lekte för fullt och vi fikade och snacka. Elin, Håkan och Rebecca kom när dom andra precis hade åkt. Vi hade sagt vi skulle grilla hamburgare så vi tog fika efter det. Av dom fick jag choklad. Vi började inte grilla förren vi hade lagt Isak, det kändes bäst så. Isak är svår lagd nu. Han ska helst vara ledsen eller tjurig i 10-15min. Men sen sover han hela natten. Jag har vägrat att gå in och det verkar som han ger upp efter ca 10-15min då. Sen grillade vi och det var super gott. Blev lite rabarberpaj kvar så dom fick smaka den. Elin följer Robinson, så vi satte oss och titta på det. Men vid andra pausen så åkte dom hem. Rebecca behövde ju hem och sova. Tack till alla som ringt och grattat mig och som kom och grattade mig. Jag gick och la mig vid 22 tiden, hade nån kvart innan somnat i soffan. Lika bra att gå och lägga sig i sängen då.

Söndag: Vaknade med lite huvudvärk och ont i halsen. Henrik bytte blöja på Isak och jag gjorde vällingen. Bad Henrik att jag skulle få sova en stund till. Isak ville ju inte ligga kvar i sängen så dom gick upp vid 6.30. Jag låg till 8.30. Det var riktigt skönt. Vid 9.30 gick Henrik ut och fortsatte och lasera. Jag började baka, en sockerkaka. Tänkte bjuda över Lisbet på sockerkaka och drömtårta runt 16 idag. Hon kunde ju inte komma igår, och jag fick ju ett fint halsband av henne. Ringde henne runt 9.30 och bjöd över henne, och hon tackade ja. Sen gick jag bort till en annan granne, Monika heter hon. Hon skulle bjuda på fika. Isak och jag gick, men han hann och somna, så jag fick ta upp han när jag kom bort, så han inte skulle sova så djupt. Kl var ju bara 10. Nej, än ville jag inte att han skulle sova. Men när vi kom dit så var det ju bullar och kakor och smaka på. Han fick inte mycket, men lite grann fick han allt smaka. Sen lekte vi vidare och Henrik var tvungen att sätta sig och rita (jobba). Så jag fick leka med Isak själv (som vanligt känns det som). Orkar inte tjata om det men det känns som jag alltid är med Isak. Till och med på helgerna får jag långa stunder vara med Isak själv. Ja ja nu är det så. Jag gav Isak välling och la han vid 19, inte ett ljud från han idag. Kanske för han har varit ute så mycket och blivit tröttare. Nu ska jag se vad vi ska käka ikväll. Har en burk creamfraich som måste användas, kanske ska göra någon pasta sås med skinka och creamfraich. Mmm, vi får se, ha dé

Jag gick hem igen runt 11.15. och Isak somna ju på en gång. Mmm, han sov ca 2 timmar. Vi hann äta lite mat och jag gjorde drömtårtan. Blev riktigt lyckat båda två kakorna.Henrik stack ut och cykla efter lunch. Skulle cykla och kolla efter sand, till Isaks sandlåda. När Henrik kom hem, satt Isak och käkade pytt i panna och vi hade dammsugit ihop. Sen klädde vi på oss och följde med Henrik ut. han skulle bygga klart sandlådan. Isak hade kul ute och styrde sig myckte själv. Vid 15.30 gick vi in och satte på kaffebryggaren och Henrik stack in i duschen. Lisbet kom prick 16, och vi fikade. Isak fick mat, men ville snart ha ett mariekex och mjölk. Han fick mjölk i en nappflaska, vet att man inte ska ge han det men nu blev det så.


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: