En spruta och förkyldning

DATUM: 2009-04-08 KLOCKAN: 20:00:54
Halloj, inatt vakna Isak och var jätte ledsen runt midnatt. Henrik hade gått upp men han ville inte somna om. Sen gick jag upp efter 20 min, då hade Isak somnat om men vaknat igen. Men han ville inte sova, var så ledsen. Jag höll om honom och vaggade han, han var ju trött men väldigt ledsen. Han fick alvedon, ifall det var tänderna som spökade och sen låg han mellan Henrik och mig i kanske 10 min. Men han låg ju där och såg klar vaken ut, så jag gick in med han strax förre 01. Och han var ledsen en stund men sen så somna han och jag med. Vi vaknade kl 6 imorse...Isak somna om till 6.30. Sen gick jag och hämtade han och han var lite täppt. Mmm, säg inte att han ska bli förkyld nu. Vi ska ju ta 1 års sprutan idag. Men han var glad och pigg så jag trodde inte det var nån fara med förkylning. Isak fick sin välling men åt inte upp allt. Nej, han var tvungen att baja där imellan.

Sen gjorde vi oss iordning för att åka till bvc och Håkan och Rebecca kom och hämtade upp oss. Vi hade tänkt åka till öppna förskolan efter bvc så det var därför dom kom. Men sen bestämmde vi oss för att inte gå dit utan åka hem till Håkan och Rebecca, så Håkan fick skruva ihop möbel, dom hade köpt på Ikea. Så då gjorde vi så. Isak fick lite mat redan vid 10, för han var så kinkig. Han hade ätit ett smörgåsrån och nästan 2dl blåbärsoppa vid 8 tiden. Sen ville han ha mer blåbärssoppa. Så jag hade fyllt flaskan med det och hade med mig. Han drack upp allt det med, sen gick jag ut för att söva han vid 11.10. Han somna på en gång. Jag gick in och värme en frys pizza och hade precis hunnit ätit klart den, när hör Isak ute ifrån vagnen. Han var jätte ledsen, stackarn. Han sov bara ca 45 min. Han var väldigt ledsen och kinkig, så jag bad Håkan att skjusa hem oss och väl hemma så lugnade han ner sig lite.

Han fick 2dl välling, sen somnade han på mig. Jag somnade med, men efter en stund ville Tussie komma. Så jag försökte komma ur Isaks grep som han hande om mig. Han vakna till, men somnade om. Sen la jag mig i soffan, med benen som ett skydd, så inte Isak skulle ramla ur. Jag ringde fotografen med, för vi skulle kommit och tittat på kort idag. Men jag kännde att varken jag eller Isak skulle orka med det. Så vi skulle få komma nästa ons istället kl 15. Henrik kom hem vid 14.10, han hade inte sett mitt sms om att vi inte skulle åka och kolla på korten, men han stanna hemma iallafall. Det var skönt det. Sen fick Isak lite gröt vid 17 tiden och han var bra kinkig. Snorade och dreglade om vart annat. Han käkade gröten och fick ett smörgåsrån till och käka själv.

Sen tog Isak och jag en dusch och det var skönt, det tror jag Isak tyckte med. Han var helt tyst och njöt i min famn. Isak fick lite näsdroppar och alvedon. Tog även febern på han och han hade 37.6. Så lite feber hade han nu med. Tidigare på dagen hade han 38.2. Sen la vi Isak vid 18.45. han snackade lite för sig själv i några minuter, men nu tror jag att han har kommit till ro. Hoppas han får sova gott hela natten: jag ska ta mig en rostad smörgås med smör,ost och morotsmarmelad på. Och en varm kopp té. Sen blir det nog sängen för mig, jag känner mig inte helt kry heller. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: