En solig tisdag

DATUM: 2009-04-07 KLOCKAN: 20:49:29
Idag vakna Isak redan runt 5.30-5.45. Jo, Henrik sa att det var väldigt tidigit idag. Men jag kom på att han sov ju sent igår eftermiddag. Sov ju mellan 16.30-17 igår, kanske hade med det att göra. Jag gick upp vid 6 och gjorde hans välling, och när jag var på toa. Gick Henrik in och sa godmorron till Isak. Henrik börjar 6.30 nu så han ska kunna sluta tidigare på fredagar, nu när det börjar bli varmare och finare dagar. Men på fre är han ju ledig och jobbar halv dag på torsdag.Isak och jag lekte och vi kollade på tv. Sen gjorde jag mig ordning och sen fixade jag Isak.

 Vid 8.20 tog vi bussen. Vi gick av på Gustav Adolfs torg. Sen gick vi ner till Kommun huset och lämna in ett papper om barnomsorgen. Sen gick vi mot Coop. Maria ringde och berättade att dom redan kommit utan för Öppna förskolan. Var ca 10 min kvar innan dom öppna. Jag gick in på Coop och handlade kattmat och lite burkmat till Isak. Sen gick vi med till öppna förskolan. Det var lagom med föräldrar där idag och Isak fick mat där. Vid 11.20 gick vi och Isak somna på en gång är han fick lägga sig i vagnen. Jag följde med Håka och Rebecca hem. Håkan bjöd på pasta och köttfärsås.

Barnen sov 3 timmar. Vi han både käka lunch och fika. Sen när barnen vakna gick vi hem mot oss. Elin skulle komma när hon hade slutat. Vi stanna till på en lekpark och jag lekte lite med Isak och Rebecca fick lite banan. Solen sken och det var så skönt ute. Isak fick gunga lite och han skrattade gott. På vägen hem kom jag på att jag inte hade nån hem nyckel. Men när vi kom hem, var det bara ca 10 min kvar innan Henrik skulle sluta Sen kom Henrik. Han tog med Isak till baksidan och Isak fick gunga lite till. Jag gav Isak mat vid 16.30. Vi satt på baksidan och hade det så skönt i solen. Sen tog jag kemd mig Isak över till Lisbet, vi skulle fråga om kattvakt. Och Isak var så glad över att få se Dino och han fick glass av Lisbet. Hon sa att det var ok att ta hand om katterna. Tack så jätte mycket Lisbet.

Sen gick vi tillbaka och jag gjorde en marängtårta, hade köpt färdiga marängbottnar sen hade jag grädde med krossad daim i och sen hade jag bara grädde och kiwi skivor på toppen. Det blev gott, lite väl sött men det gick äta en liten bit. Sen fick Isak pyjamas och sen vällingen. Han drack 3dl igen. Han har så god aptit just nu, jag känner mig så glad och njuter av Isaks aptit. Elin, Håkan och Rebecca åkte väl strax efter 19 och nu ska jag snart kolla på andra avenyn. Sen ska jag natta... Imorron ska Isak få spruta, sen blir det väl öppna förskolan. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: