En lite rapport om läget

DATUM: 2009-04-28 KLOCKAN: 11:58:14
Isak hostar jätte mycket igår så jag ringde till vårdcentralen och bad om att få en tid för han. Han hade öven fått feber igen så vi fick en tid kl 11. Henrik följde med oss och vi satt och väntade och väntade. Ja, det tg 30 över den tid vi hade fått innan vi fick komma in. Det tyckte vi var ganska dåligt. Men vi fick träffa doktorn till slut iallafall och han försökte åter igen lyssna på Isaks andning, men Isak var lika ledsen den här gången. Så det var inte så lätt att höra något. Han kollade så Isak inte hade öroninflamation och det hade han inte. Sen kollade han ner i halsen, och Isak var röd och slemig. Så vi fick Mollipec och en annan luftvidgande medicin. Allt var flytande. Så hem och ge det, sen somnade Isak på mig en timme, sen lekte vi lite.  Sen somna han igen runt 14.50 så sov han 1 timme till. Han och jag la oss i våran säng, han somna först på mig men sen kravlade han ur mitt krep och la sig själv. Innan pappa kom hem gick vi ut och möte upp han ute. isak var glad och han var mycket piggare. Sen gick jag över till Lisbet en stund och Henrik gick in med Isak. Jag var hemma till 18 för Henrik skulle iväg och vid 18.30. Jag fick lägga Isak, men hann inte lägga han förren han somna i min famn 18.30. Han fick alvedon och vi hann borsta tänderna innan jag la in han i sin säng. Sov gott min skatt.

Idag; Henrik sa att han inte hade hört Isak alls mycket. Skönt det. Isak vakna 6 som vanligt och han var glad när vi kom in till han, det var några dagar sen man fick ett leende när man kom  in. Han ´verkade inte så snorig, men det kom sen när han kommit igång och leka lite. Vi lekte en stund innan han fick sin välling. Gav han välling vid 7 och då var han jätte sugen på mat och drack upp allt. Sen kom det visseligen upp lite, för han hostade upp slem och lite välling.  Sen lekte vi på. Vid 9 gjorde jag lunchen, korvstroganoff. Och vid 10 gick Isak och jag ut och lekte en 1 timme. Sen la jag honom i sin vagn och han sover än. Kl är nu 12 och när Isak vaknar ska han få sin andra dos av medicinen. Vi ska stanna hemma idag med iallafall. Så han får ta det lugnt. Henrik kommer hem 16. Hoppas han kan ta Isak en stund då och leka med han. Ha dé så länge...


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: