Cykeltur på måndagen och Kista Galleria på tisdag

DATUM: 2009-04-21 KLOCKAN: 19:46:26
Igår cyklade Isak och jag iväg redan vid 8.30 till Håkan och Rebecca. För att Isak inte skulle hinna bli kinkig hemma. Rebecca sov när vi kom och Isak lekte på. Gav han en smörgås och sen la jag Isak i Rebeccas vagn vid 10.15. För Håkan hade varit så snäll och lagt Rebecca inne i sin säng. Och det hade gått så bra så. Rebecca sov kanske 1½ timme, Isak sov ca 2 timmar. När dom vakna fick dom mat och sen åkte jag och Isak ner på stan. Håkan följde med gåendes.Vi gick lite på stan och sen möte Elin upp oss när hon hade slutar. Vi käka på en thairesturang, sen cyklade jag och Isak hem. Isak somna på vägen hem. Henrik hade inte hunnit hem när vi kom, men grann killen Jocke kom och hälsa på. Och lekte med Isak både i Isaks sandlåda och sen följde Jocke med in en stund och lekte med Iska inne. Isak fick gröt vid 17 och sen lekte dom på igen. Jocke ville kolla lite på tecknat, så jag drog på tv. Men snart kom Anders, Jockes pappa. Och Jocke skulle hem och käka. Isak fick leka med mamma och pappa då. La Isak vid 19, sen givck jag ut till Henrik och hjälpte han med att binda upp en spalje i våra blomlådor. Men vi var inte ute så länge, för det var så kallt. Vi gick in och frös hela kvällen. Usch då. Henrik åkte iväg och fixade lite mer sand till Isaks sandlåda. Jag kollade lite på tv. La mig runt 21-22.

Idag tisdag vakna Isak till redan vid 5.30, men ja sa att jag går inte upp tidigare än 6. Jag hann att somna om. För när Henriks väckarklocka gick igång vakna jag. Hörde ingen Isak, så han hade nog somnat om, hoppas det. Jag klev inte upp förren 6.30, när Henrik gick till jobbet. Började höra höra Isak, men gick inte in till han förren 6.45. Skönt att komma in lite senare. av han välling och sen lekte vi på. Kollade på  Thomas Tåget" och Postis Pär". Ringde till Viktoria runt 9 och frågade om det var ok att Isak och jag kom ner en sväng. Och det var det. Tog med mig Isaks vagn, för jag tänkte söva han runt 10.30. Vi snacka över en kopp kaffe. Isak fick nån havrekaka och vindruvor. Mmm, lite skummt det där med vindruvor, men ja delade ju dom i små bitar. Han verkade gillada det, så det ska jag nog köpa hem. Sen gick jag ut och sövde Isak runt 10.15. Isak sov bara 1½ timme. Sen kom Håkan och Rebecca. Vi skulle ta en tripp till Kista gallerian. Vi åkte när barnen fått lunch. Isak var inte glad över att åka bil. Vi var i Kista runt 14. Jag gick i dom affärer jag ville och Håkan i dom han ville. Sen tog vi en fika och sen gick vi vidare. Jag köpte ett par tunna tumvanar till Isak och naturgodis till mig. Det var det jag köpte. Hittade inget snyggt på Lindex tyvärr. jag som har present kort där. Men dom räcker ju ett tag, presentkorten. Vi var hemma igen runt 17. Isak somna i bilen, sov ca 35 min. Väl hemma vr han ute en stund med pappa och kollade in sandlådan. Sen gick vi alla in, för det var så isigt kallt ute idag igen. När ska det bli vår. Isak fick ny blöja och pyjamas av pappa och jag gjorde välling. Sen la jag Isak vid 19. Han var lite lite ledsen, men sen började han snacka med sig själv där inne och vid 19.20 blev det tyst. Vi ska snart käka. Blir nog rostat. Jag ska ha makrill i tomatsås på. Då kommer jag bli poppis hos katterna.


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: