Annandag påsk

DATUM: 2009-04-13 KLOCKAN: 13:16:13
Inatt vakna Isak igen och hostade. Han fick host medicin sen somna han om til 7.10. Gud vad skötn för han och för oss. Jag gjorde välling och bytte på han sen fick farfar Isak. Farmor hade gått iväg för att jobba. Isak lekte på med farfar och Henrik och jag låg och drog oss till strax efter 8. Sen gick vi med upp och käkade frukost.

Vi skulle upp till Isaks mormor och morfar idag men dom ringde runt 9 och berättade att David troligen hade vinterkräksjukan, och då ville vi ju inte komma. Usch nej, räcker med snorig näsa och hosta. Så vi bestämmde att vi skulle åka upp till morster Emelie istället. Henrik hade en sko hylla som skulle dit. Henrik släppte av Isak och mig hos henne, en åkte han hem till mina föärldrar, som hade ställt ut sakerna han behövde till skohyllan, ute på tomten. Så han slapp gå in.

Hos Emelie fick Isak smaka salta pinnar utan salt. För saltet tog Emelie och bet bort först. Vilken snäll moster du har Isak. Sen kom Henrik och Emelie och min farmor hade ringt och frågat om vi kom och käkade lunch där, skulle bli spagetti och köttfärsås. Och det tackde vi ja till.

Vi åkte bort till henne och Isak var ju lite blyg ibörjan. Men sen kröp han omkring och gick längs vägen ut på altanen. Isak fick smaka lite mat med men ville inte ha så mycket, var rätt trött. Kl var ju redan 12. Jag gick med han upp till Timmerö. Emelie följde med till Konsum en gick vi skilda vägar. Isak har nu sovit ca 1 timme, hoppa han sover nån timme till. Sen ska vi iväg med Henrik föräldrar och Henrik faster och hennes  man till Åsabackarna. Vi får la se om man kan gå med vagn där. Men vi ska ta en lite promenad och picknick där. Ha dé


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: