Ville sova längre...

DATUM: 2008-11-29 KLOCKAN: 10:00:19
Hej, idag ville Isak gå upp 6.15, men det ville inte mamma, så hon gick in och la honom på ryggen, efter att han vänt sig med nappen i munnen på mage. Men det ville inte Isak vara med om. Nej, han skulle upp. Så det var bara att traska upp. Hann inte göra nån välling förren han letade efter mitt bröst, han ville ammas lite. Men han ammade inte så länge, bara så att han blev tröstad och glad igen. Sen kunde mamma och Isak gå ut och göra välling. Han svepte 2dl välling på ett naffs. Sen satt vi vid tv,lekte lite med allt möjligt. Jag började med en saffransdeg. Sen ville Isak ha uppmärksamheten, lagom när den skulle jäsa 40 min, så det passade ju. Sen ringde jag min vän Maria vad 7.30. Siri hade vaknat 6.45. Jag och Isak lekte lite i Isaks rum till kl var 8.30, då gick vi in och väckte pappa. Isak blev jätte glad att se att pappa var hemma, samtidigt som han började bli trött. Han ville bra ha lite gröt, sen gick vi ut och han somnade på en gång. När jag kom in började jag göra saffransbullarna. Och nu är en plåt i ugnen. Vi ska träffa några kompisar på Klädhuset idag. Man får köpa så mycket man vill på klädhuset och sen får man halva priset på det. Så skulle jag köpa för 300kr så skulle det "bara" bli 150kr. Men det gäller bara vid ett köptilfälle, så det är bäst att passa på. Ska kolla efter några mockasiner till Isak och stumpbyxor. Vi får se vad vi hittar. Sen ska vi med kompisarna till Uppsala en sväng, var ett tagsen vi var där inne, så det ska bli kul. Kolla på lite julklappar till barnen och sen ska vi kolla på en hylla till Isak. Hör av mig här senare ikväll.

Jag hittade en del på Klädhuset. Köpte mockasiner, pyjamas, en svart tjockare tröja och en haklapp. Sen två underlägg som jag tyckte var fina. Men gud var mycket folk det var och så länge man fick stå i kö. Det var så att man var på väg att lägga ifrån sig det man plockat på sig och gå ut, knappt värt att stå där i 40min som jag minst stod. Var glad att Henrik var med och kunde ta Isak, stackars han om han hade fått ståt där och väntat och väntat. Sen bar det iväg till Uppsala. Vi käkade på Max först sen gick Elin och jag med barnen till Rusta, Henrik och hennes sambo möte upp oss utanför. Sen gick vi till Babyland och Barnens hus. Och tills sist Ikea. Där köpte vi lite till Isaks. Såg på kl att den var 17 30, bäst att åka hemmåt så man är hemma innan 18.30, för då brukar ju Isak gå och lägga sig. Vi var hemma runt 18.10 och då fick jag ta han och byta på han och Henrik gjorde vällingen. Sen fick han den och la sig runt 19. Sen började jag med en paj. Blev en paj med tärnad ytterfilé,purjolök och en äggstanning. Den blev riktigt god, ahde körsbärst tomate och gurka till och så drack vi öl. Såg på en film och efter det gick vi och la oss. Ha det bra...


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: