Var och hälsa på min vän Maria och hennes dotter Siri.

DATUM: 2008-11-20 KLOCKAN: 19:00:14
Idag vakna Isak redan vid 5.15 men Henrik lyckades få han somna om till 6.30. Då gick pappa Henrik till jobbet. Isak och mamma satte sig i soffan och åt välling och så ammade jag lite med. Sen busade Isak och mamma med katterna och massa leksaker. Maria ringde runt 7 och vi snackade lite, kom fram till att Isak och jag skulle komma till dom i Hummelsta. Siri skulle till bvc kl 8.10 så vi skulle komma dit runt 10. Gjorde Isak och mig själv klara  och traskade iväg runt 8.30. Men skulle inte med bussen förren 9.42. Så vi fick gå lite på stan och kolla. Inte mycket folk ute så dags. Inte många mammor med sina barnvagnar iallafall.

Framme i Hummelsta: Isak hade hunnit somna på den korta bussresan. Men mamma var elak och väckte han och så fick han äta lite gröt hos Maria. Sen gick vi ut och skulle söva dom små. Dom somnade ganska så snabbt. Men Maria och jag fick inte så mycket egen tid. Hann inte ens äta lunch. Nej våra busungar sov bara 30min. Men dom var glada för det, så dom fick med mat när vi käka.  Tack Maria för en jätte god köttfärsås med pasta. Isak fick något nytt.. pasta i ostsås med broccoli och gräslök. Han åt det och så fick han lite puré på det. Han var jätte glad och snackade massor, jätte kul att han börjat prata mer nu. Efter lunch kom Marias syster på besök och Isak flörtade vilt haha. Runt 14 tänkte vi, nu måste dom vara trött igen, så vi gick ut och sövde om igen. Dom somnade den här gången med. Sen gick vi in och bara slappade. Siri sov kanske 1½ timme. Och Isak fik jag gå ut och väcka strax efter 16. Nej nu kan han inte sova längre, då kan han inte sova inatt tänkte jag. Isak fick 1dl gröt och lite fruktpuré som var över sen lunch när vi kom in. Vid 16.45 kom pappa och hämtade oss.

Väl hemma så satte jag Isak i gåstolen och han sprang runt och jagade katterna och fick smaka bulle av pappa. Sen var det dax för pyjamas och välling. Just nu väntar vi på att Isaks morfar och moster ska titta på Isak på igenom webcamen, sen är det dags för Isak att sova. Hann titta kanske 5min, sen la webcamen av på Henriks dator. Men Isak var trött så vi la han nyss. Han var lite kinkig men tror han sover nu.. och nu är kl 18.53 pip. Ska göra egna hamburgare snart. Ska bli gott. Imorron är Henrik är ledig, det betyder sovmorgon för Mamma Ranjana. Maria och Siri kommer på lunch imorron. Ska bli mycket trevligt. Ha en bra kväll.

Postat av: Maria

Tack kompis!

2008-11-20 @ 19:03:01
Postat av: Ranjana "Isaks mamma"

Du är en sann vän du Maria och Siri är en underbar kompis till Isak!

2008-11-20 @ 19:07:02

Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: