Tidig morgon igen

DATUM: 2008-11-27 KLOCKAN: 10:07:05
Hej, varför ska lille man upp så tidigt. han vaknar runt 5.45 kan ligga 15-20min själv sen vill han upp. Henrik tog han för han skulle börja 6.30 idag. Jag låg kvar till 6.20, då gick jag upp och kände en välbekant doft. Tog upp Isak och han hade ju bajat. Att inte pappa hade kännt det. Så det kanske var det han låg i sängen och väntade på att få göra. Så det var bara att byta blöja innan han fick vällingen. Trodde ju att han skulle sova längre idag när han fick sin gröt och vällling på kvällen igår, men icke. Sen satt vi som vanligt framför tv och väntade på att vår vän Maria skulle ringa. Henns dotter Siri hade vaknat 6.15. Så vi har morgonpigag barn vi två. Isak och jag gick runt ialla rum och tittade på lampan, han åkte i sin gåstol en stund och jag låg i sängen och busade med han. Vid 8.30 fick han gröt och 9 gick jag ut med han. Han var så trött. Somna på en gång. Så nu har han sovit 1 timme. Vi får la se om han kan sova till 10.30 iallafall. Pratade med Elin innan jag gick ut, vi pratade lite smått om att ses på stan rutn lunch. Vi får se när Isak vaknar, om jag kanske ska ge han lunch inna vi traskar iväg, hon har inte hört av sig än som hon sa att hon skulle göra när hon var klar hemma. Skulle vara bra om han kunde få det innan vi gick iväg, annars drar det ut på tiden innan vi kommit in på något matställe och kan värma hans mat. Gjorde det misstaget igår, och då blev han ju grinig på eftermiddagen. Det bästa är ju att hålla sig så gott det går på mat och sovtider. Så sover han till 10.30 så ger jag honom mat runt 11.30 när vi äter sen kan vi gå ner på stan. Kan vara nere till 12. Då gör det ju inget om han sover lite till. Sen kan han får en fruktpuré på stan, den behöver jag ju inte värma. Nu hörde jag något i babyvaken, måste gå och titta i fönstret om han vakna, ser han inte. För han har dragit upp åkpåsen över huvudet... Kommer tillbaka senare om eftermiddagen. Ha det bra

Eftermiddagen: Isak ville inte ha sin favorit lasagne idag så mamma blev lite små nervös ooch lite irriterad. Höll på att göra mat till Henrik och mig också samtidigit somdet skulle var smidigt att ge han en burkmat, men han ville INTE ha det. Så jag fick göra 2½ dl gröt till han istället. Och det ville han verkligen ha, så det kännes bra. Sen ringde jag min vän Elin och hörde om hon var påväg ner på stan, för vi ahde snackat tidigare om att ses där nere. Och hon hade precis med blivit klar så hon skulle gå hemifrån då.Vi såg utanför M-klädhuset. Hon skulle titta efter några kläder tills sig själv. Jag köpte inget. Sen gick vi till stn och bak och kakelugnen. Isak somna så han sov 1½ timme, det var skönt att han kunde komam til ro, fast vi satt på café. Henrik kom efter 16 och hämtade oss på Copp, jag hande handlat klart och det var bara att åka hem och ge Isak gröt och vi tog lite kladdkaka med grädde. Just nu leker Henrik med sin son och jag sitter här och skriver om dagens händelser. Det börjar blåsa en hel del här, man hör in hur det blåser ute. Ikväll ska jag nog gå och lägga mig runt 21, om det inte finns något på tv, blir väl senare imorron, efter som det äntligen är FREDAG imorron igen. Kramar


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: