Strålande dag

DATUM: 2008-11-21 KLOCKAN: 15:46:39
Hej, idag fick jag sovmorron. Henrik var hemma för att han har en föräldrar dag. Jätte skönt att få sova en stund extra. Isak vakna runt 6, men Henrik gav han bara nappen och så låg han till 6.30 innan han gick upp. Han gjorde iordning sig och Isaks välling, som jag sa att han skulle göra innan han hämtade Isak. Sen vet jag inte vad dom gjorde, jag fick ju ligga kvar och sova... så skönt. Jag gick upp runt 8. Räckte att ligga 1½ extra än vanligt. Jag kände mig pigg och ville ju se vad Isak var på för humör. Jag gcik in på toa och kom ut till Isak med tandborseten i min mun, han blev glad och ett jätte leende möte mamma. Ååå så underbart.

Sen började jag med en kycklingsoppa, den tog ett tag att göra och kl 12-13 skulle vi äta den. Så jag tänkte jag börjar med den på en gång nu så den kan stå och dra lite. Började även mitt i soppan med pepparkaksbeskvier.  Henrik gav Isak gröt runt 9.. Sen gick Henrik ut med Isak runt 9.45 och han hade somnat nästan på en gång. Sen sov Isak 1 timme. Trodde han skulle vara hungrig när han kom in men det var han inte.Nej han ville inte ha burkmaten och inte nån fruktpuré, var väl inte hungrig helt enkelt. Nej, vill ju inte tvinga han. Sen kom Maria och Siri runt 12. Vi käka den goda soppan och Isak och Siri var med och grejade. Dom fick var sin majskrok. Sen satt vi och snacka lite och Siri blev trött runt 13. Så Maria gick ut och sövde sin prinssesa och Henrik tog med våran prins till Ford, så jag blev själv en stund. Det var ganska skönt, då kunde jag diska upp kastruller mm som blivit efter maten. Sen när Maria kom tillvbaka var kaffet klart och vi skulle sätta oss och fika. Tog fram lite choklad och mina pepparkaksbeskvier. Henrik och Isak kom lagom till fikat med, men Isak var inte trött alls.

Sen gick vi in och kollade på lite roliga klipp från The voice tv. Deras rapattacker. Hihihi. Isak var pigg och glad. Han älskar Maria, hon behöver bara visa sig så ler han. Så kul. Tack för att ni finns Maria och Siri. Henrik tog med sig sin son och dom skulle laga några lampor  i vårat sovrum. Isak hade legat där inne och rullat runt i sängen. Han gillar det. Men runt 15 tog hans krafter slut. Då ville lill plutt sova och Maria och Siri skulle åka och möta Siris pappa på mataffären, så dom åke när jag gick ut med Isak, för att söva han.

Nu sitter jag här och njuter av en underbar dag och den är ju inte slut än. Henrik och jag har kommit fram till vad vi ska äta ikväll nu  iallafall. Blir strips, en köttbit och beaniés sås. Ååå jag älskar den såsen. Ååå längtar redan. Isak har snart sovit 1 timme. Han ska få lite gröt när han vaknar sen funderar jag nu på om jag ska ta en dusch med honom. Mest för att mamma älskar att mysa med Isaki  duschen. Det är så varm och skönt och han håller om mig så mysigt.Vi får se vad Henrik säger när Isak vaknat. Nu ska jag titta på lite andra avenyn avsnitt. Ha en bra fredags kväll.

Lite senare uppdatering: Tog en dusch med Isak när han vakna och vi pratade med mormor,morfar,moster och morbror genom telefon och webcameran. Sen fick han ca 210g välling, sen var han trött igen. Så strax förre 19 somna han. Var inga problem att lägga ner han. Det är jag som ska ta honom imorron, så Henrik får sovmorgon. Inte för att jag tror han har varit så jobbigt, men båda har ju rätt att få sova ut nån gång på helgen. Och om jag sover bra så tar jag gärna honom kl 6.30 imorron. Ska snart laga mat. Sen ska vi kanske slö titta på nån film med lite popcorn till, mums.

Isak har precis badat



1 kg kycklingfilér i bitar
2 kryddnejlikor
1 lagerblad
1 morot i bitar
1 purjolök i bitar
 
Soppan
2 Kycklingbuljoner
1 purjolök i skivor
1 röd paprika i strimlor
hackad persilja
 
Redning
1 äggula
2 dl grädde
 
Tillagning:
Koka kycklingen i vatten med kryddorna och grönsakerna ca 30-45 min (tinad kyckling). Ta upp kycklingen och låt den svalna lite. Sila skyn och häll tillbaka den i en ren kastrull. Lägg purjolök och paprika i soppan och låt koka ca 5 min eller tills dom blir mjuka. Tillsätt kycklingköttet.
Vispa ut äggulan med grädden. Häll redningen i soppan. Ha rostat bröd och ost tärningar till soppan. Smaklig måltid.

Postat av: Maria

Tack för idag!! Det har varit trevligt. Kram å godnatt

2008-11-21 @ 20:05:00
Postat av: Ranjana Isaks mamma

Tack själva

2008-11-21 @ 22:41:23

Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: