Regn och åter regn

DATUM: 2008-11-12 KLOCKAN: 09:42:49
Mmm riktigt höst väder ute i Enköping idag. Isak vakna runt 6 men vi tog han inte förren 6.15, gav han välling i våran säng och sen gick vi upp runt 6.30. Han skulle nog tyvärr inte kunna somna om på en gång. Det vore kanske skönt om han somna om o sov ett par timmar till. Han satt i gåstolen när ja borsta tänderna och var på toa. Såklart stod han och baja i gåstolen. Så det var bara att byta på han och passa på att salva hans kropp. Jag tar alltid på han sina vardagskläder när vi har salvat. Sen satte vi oss framför tv och kikade på Thomas Tåg och Postis Pär. Han gillar signaturmelodierna på dessa barnprogram. Sen själva programet kvittar. Han började bli kinkig redan 7.15. Redan tänkte jag, vi gick ju nyss upp. Men han var trött så runt 8 gick jag ut med honom och han sover än och kl är nu 9.38. Han kommer troligen vakna  vilken minut som helt vakna. Tror inte att han vakna 6 utan runt 5.30 men att ha legat och snackat för sig själv i sin säng. Och vi inte har hört honom. Jag passa på att göra potatis/blomkålspuré till Isak. Själv gjorde jag stuvadblomkål till mig. Ska ha det tillsammns med isterband till lunch. Henrik får äta wokat. Sen efer lunch ska  jag nog gå ut och gå ner tilll stan och hem igen. Var skönt att göra det igår. Lagom att gå ner, Isak var vaken och ta en fika med nån kompis och sen gå hem och han somnade på vägen hem. Och sov lite stund när vi kom hem också, så jag kunde slappa lite. Nu ska jag greja lite här. Hör av mig senare om eftermiddagen. See you later

Hej, eftermiddagen gick fort tack vare Maria och Siri. Dom kom strax förre lunch och stanna till 16. Var så skönt att dom kom. Barnen lekte lite med varandra och vi satt med och tittade på hur glada som var. Sen käka vi lunch tillsammans med Henrik när han kom vid 11.30. Barnen höll sig vakna till runt 13.30. Isak var så trött. Dom lyckades sova 1½ timme. Så när dom vakna igen var ju kl 15. När dom sov passa vi på att fika och snacka en massa skit haha. Det var mycket trevligt att kuna stta ner och bara ta det lugnt. Tack Maria ännu en gång för att du kom ut till oss. Ev kommer dom imorron igen. En gemensam kompis till oss kommer kanske till mig. Vi får se. Henrik sluta 16, men åkte på en gång för att hämta våran bil på bilverkstaden. Men kommer nog straxt hem igen, skulle bara köpa lite grädde till ris ala maltan som jag tänkte göra på risgröten som blev över från igår. Ska leka med Isak nu igen. Ha en bra kväll. Kramar

Lite senare: Isak tjurig som vanligt vid 17. Men vi höll han sysselsatt fram till 18. Då fick han välling, sen satt han och greja i min famn fram till 18.45, då skulle vi lägga han. Han grät lite när Pappa hade gått ut, annars brukar det bli tyst på en gång. Men sen blev det tyst och somna nog så gott med kaninis. Jag blir bra så nojig och rädd att han ska vakna massor inatt, inte kunna sova som han brukar. Men det är nog lugnt. Kram


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: