Lyckades få han somna om...

DATUM: 2008-11-30 KLOCKAN: 10:44:12
Imorse vakna Isak redan kl 04.30, vet inte vad det var med han. Han var inte ledsen. Han hade rullat runt till mage och låg där och kikade. Henrik var in och vände på han och han sa inte ett knyst. Sen lyckades han somna om, som tur var. Nästa gång han hörde av sig var kl 7. Då gick Henrik upp och tog han, gav han välling och jag fick ligga kvar en stund till. Jag hörde Isak runt 8, då kunde jag inte somna om. Gick upp och hälsa på min familj. Sen började Henrik greja lite och Isak var med och hjälpte pappa. Han satt i sin gåstol och var så nöjd. Dom satte ihop en hylla till Isaks rum. Jag började baka pepparkakor, hade färdig deg. Sen var det dags för Isak att äta lite gröt och sova. Henrik gick ut med han runt 10 och han sover än, det har gått 40min. Henrik och jag pratade om att åka ner på stan en sväng, det är lite julmarknade där idag. Sen åka upp till Ica och handla. Och ieftermiddag ska vi sätta upp belysning i ett träd ute. Usch det regnar ute.Men Isak verka sova gott. Jag ska dammsuga lite nu, men åter kommer senare...

Hej, vi åkte efter lunchen till Öb och Ica. Sen åkte vi hem, nej var inget marknadsväder ute idag. Hem och inreda Isaks rum istället. Blev jätte mysigt. Ska ta kort på det och lägga ut här snart. Sen lekte vi med Isak och runt 15 fick han gröt och pappa gick ut och sövde honom När Henrik kom in igen tog vid 1:advents fikat. Jag hade ju gjort pepparkakor och gjorde ju lussebullar igår. Vi hade även kvar några pepparkaksbeskvier. Och så smakade vi Blossas års glögg, men jag blev besviken, nej smakde bara starkt tyckte jag. Då gillar jag bättre blossas saftglögg. Men nu vi testat det med. Nästa helg ska jag testa Lucia glöggen. Den ska ju smaka choklad,kolaremmar och vanilj. Alla smaker tycker jag om. Vi får la se om det blir nån hit. Isak vakna runt 16.30, men det passade ganska så bra efter som han brukar käka välling runt 18 och sova 18.30-19. Så slapp vi väcka honom. När han kom in lekte vi lite med han i sitt rum och sen hade han bajat som pappa fick byta. Han var redan trött 1 timme senare så vi gjorde allt för att han skulle vara nöjd en stund till. Vid 17.45 fick han sin välling, lite tidigare än vanligt men då var hn nöjd iallafall. Sen la vi honom vid 18.0 men han var jätte ledsen bara nån minut efter att Henrik gått ut. Nej, han ville inte sova. Så jag fick ta upp han och sätta mig med han vid tv igen. Efter en stund kände mamma den där bekanta doften igen. Jaha, han ville inte sova för att hade ont i magen och ville baja. Så vid 19.15 när jag bytt bajsblöjan och satt mig nån minut till i soffan med han, så gick jag in och la han. Han somnade på en gång, han gäspade till och med när jag bar in han till sin säng. Hoppas han sover gott ny, mätt,trygg och torr blöja. God natt Isak. Jag tog mig en dusch när jag hade lagt han och nu sitter jag här och skriver. Men Maria, vad ska vi titta på nu på söndagarna framöver, nu när " Ensam mamma söker" är slut.. hjälp, haha.
Nu ska vi käka kvällsmat och sen kolla på Wallander "blodsband". Jag ska nog bara se till kl 22. Sen är det dags att sova, hoppas Isak sover till 6 iallafall imorron. Ses imorron... godnatt


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: