Lite jobbig dag...

DATUM: 2008-11-26 KLOCKAN: 17:43:09
Hej morgonen började redan kl 5.45 idag. Ingen sovmorgon idag inte. Nej rutn 6 var han jätte ledsen så då var det bara för mig att gå upp. Henrik låg en stund till, efter som han inte börja jobba förren 7. Han har ju så nära till jobbet så han går upp ca 30min innan. Men jag gick upp och gjorde mig lite iordning och sen var jag tvungen att gå in till min ledsna son och hämta han innan vällingen var klart. Jag letade efter han napp i sängen, men kunde inte hitta den, när jag började titta runt i rummet låg den strax innanför dörren. Han hade  lyckats kasta i väg den, ganska så långt. (Ni som vet hur Isaks rum ser ut vet). Sen gick jag ut fixade med hans välling. Han var jätte hungrig, några dagar har han tagit nappflaska ut och in i munnen men inte idag. Nej, han åt och njöt. Pappa kom upp runt 6.30 och han blev glad att se att han fortfarande var hemma. Sms;a min vän Maria när jag gick upp och runt 7 svarade hon att dom fortfarande låg kvar i sängen och att hon skulle höra av sig sen. Jag och Isak busade på och runt 7.45 ringde MAria, vi babblade på där i säkert 15 min. Sen skulle jag byta en bajs blöja på Isak och passade då på att salva hans kropp. Och så tog jag på han vardagskläder. Tänkte att jag måste ha på han nån lite tjockare huvtröja, för det är inte så varmt hos oss på morgonen. Hittade en jätte fin, men såg när jag tagit på han den att armarna var på tok för korta på den. Så jag fick byta. Då blev armarna lite långa och den var lite pösig, men hellre det än att den är för kort.

Sen snacka jag med Elin om att komma dit en sväng idag. Hade tänk träffa en annan kompis, men hon svarade aldrig på mitt sms, och jag testade och ringa henne rint 9. Men det var ingen som svarade. Jag var lite tvungen att gå ner på stan, skulle posta ett brev och sätta in pengar på banken. Så jag gav Isak gröt runt 9 och sen gick vi iväg neråt vid 10.
Isak somnade nästan på en gång, så när jag var nere så vaknade han när jag gick in på banken, men det gick ganska bra där inne, och fort.  Sen gick vi ut och traskade bort till Åhlens, där träffade jag en kompis, vars son är 1 vecka äldre än Isak. Hon var där och letade efter en matta, julgransmatta. Sen gick Isak och jag vidare till barnkläderna. Visade Isak en pyjamas som var jätte fin, det var barbapappa figurer på och han blev jätte glad när han fick se den. Sen gick jag till leksakerna och visade en massa gosedjur. Han var så glad. Sen skulle vi åka upp med hissen, då kom det fram en äldre dam och sa "åå vad är detta för sötnos, ååå så söt han är ". Men då blev Isak jätte ledsen. Nej det var inget kul alls.
Sen när jag kom upp på Lindex träffade jag samma vän som jag träffade på Åhlens, och hon fråga ifall jag ville följa med henne  och hennes vän på lunch. Och det var trevligt att hon fråga så jag tackade ja.Så vi gick till Bak och kakelungnen och jag tog en tacotallrik, jätte god. Och Isak var ganska så glad. Men den tiden vi åt, så bruikar han inte äta, så jag gav honom inget först. Sen fick han en fruktpuré för han började bli lite otålig. Sen gick vi vidare till M-klädhuset. På lördag och söndag skulle dom ha ett erbjudande, " Köp kläder på barnavdelningen och få halvapriset". Så vi gick dit och rekade lite om det fanns något som man skulle vilja ha tills helgen. Jag hörde av mig till Elin och undrade ifall Isak och jag kunde komma förbi. Kl var 12.30. Och jag tänkte nu måste ju Isak vara hungrig. Tog sällskap med dom jag lunchat med till Fanna kiosken. Isak sov från stan till Elin. Sen kom Elin dit efter en stund.

Vi gick hem till henne och jag skulle ge Isak mat, men han ville inte ha. Jag ammade honom och gav han lite mat där imellan från burken. Men han var inte sugen alls på att äta. Nej han var ganska kinkig på eftermiddagen. Vet ej om det var för att han inte åt runt 12.30-13 som han brukar, för när han fick mat runt 14, så brukar han ju sova igen. Så han var ganska jobbig. Kan vara en tand till som är påväg upp, eller den som har kommit som är joibbig för han.Vi gick från Elin rutn 14.30. Isak somnade, sov hela vägen hem. Ville ju hinna hem innan det blev mörkt. Kom hem i rätt tid, det började mörrkna fort nu. Gick in till grannen på en gång och betalade en bok och två blommor. Sen gick jag upp och skulle ställa han ute, men då vakna han, han hade ju inte sovit klart men han blev sådär kinkig, så det var ingen idé att försöka få han somna om. Men det ville han inte, så det var bara att köra in han i källaren och ta upp han. Gav han gröt runt 16.30 och sen kom pappa hem och tog över. Jag orkade inte längre. Nej ville vara själv en stund. Och Isak höll sig på ganska gott humöri 30 min sen kom pappa och Isak in till mamma i vardagsrummet och busa lite. Mamma spelade lite musik och pappa kittlade Isak. Klockan gick ganska så fort. Så vid 18.15 fick han sin välling och vid 18.45 la vi honom i sin säng, han somna på en gång. Så jag hoppas han sover till 6.30 imorron. Jag ska snart göra några räkmackor. Tänkte göra en räkröra och lägga på ett salladsblad på smörgåsen och röran i den. Hoppas det blir gott. Ha en fortsatt bra kväll, ja ska bara slappa nu..


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: