Hel dag på stan

DATUM: 2008-11-19 KLOCKAN: 19:19:01
Min älskade son Isak

Tjabba alla bloggläsare. Idag vakna Isak redan runt 5. Men lyckades somna om till 6.30. Så då gick jag upp och fixade välling till han och så satt vi i soffan och han var så nöjd. Sen tog det kanske 15-20min så bajade han så då var det bara att byta, sen blev vi kvar i hans rum i nästan 1 timme. Lekte med hans saker och hade det jätte kul. Sen var kl 8 och vi gick ut och satte oss och tittade på barnprogram. Maria ringde runt 7 och det var bara bra med dom. Sen runt 9 försökte jag få tag i en kompis. Vi skulle ta en lunch ihop och hon hade några ärenden på stan. Så vi skulle ses redan kl 10. Men hon hade precis klivit upp ur sängen vid 9 tiden så hon skulle inte hinna ner på stan till 10, så vi sa 11 istället. Sen ringde hon och sa att hon var tvungen att gå med sin son till tandläkaren: Men att vi skulle ses efter det. Jag gick ner med Isak runt 10.. han hade varit vaken sen 6.30 och det funkar bra. Gav han lite gröt 9.30, sen gick vi. Isak somna nästan på engång. Såklart gubben var trött. Men han sov bara den halvtimmen det tar att gå ner på stan. När jag gick in i en affär vakna han på en gång. Men han var så nöjd så det gjorde inget. Vi gick på Åhlens,Lindex,H&M och sen gick vi runt lite på stan ooch titta in i skyltfönsterna. Märkte på han att han fortfarande var lite trött, men han pep inte om att få sova, så jag hade han sittandes en bra stund. Gick mot tandläkaren runt 11.15, brukar ju inte ta så lång tid såndär med barn Och jag träffade henne med sin son. Men hon var trungen att åka tillbaka med han till dagis, så hon skulle komma ner sen.
Fick sms av henne att hon tyvärr inte kunde ses idag. Jag som var så hungrig.

Jag ringde en annan vän som har barn och fråga om hon skulle ner och det skulle hon. Men hon kunde inte komma förren om nån timme. Och Isak hade precis somnar runt 12. Jag bestämde mig att gå en promenad med honom så han fick sova och så skulle vi ses och äta. Tänkte för mig själv att när lill fis vaknar kommer han ju vara jätte grinig och hungrig, inte ätit sen 9.30. Men han sov, sov ända till 13.15 då vi klev in på resturangen som vi skulle äta. Och han var så glad och nöjd. Han fick en burkmat med lasagne och sen en halv burk med mango/banan puré. Gillade han jätte mycket. Sen gick vi ner till Coop för att handla lite och han var nöjd i vagnen. Sen när vi kom ut så bara öste det ner snö. Jag följde med min vän hem till sig, för hon bor i nästan vid stan eller nja det är inag stora vägar man behvöer gå på iallfall som hem till mig. Så Henrik kom och hämtade oss sen. Min kompis har ett akvarium, gud vad Isak tyckte om det, han började snacka med fiskarna och var jätte glad. Det var så hälrigt att se och höra på. Så nu vill jag att vi med skaffar ett akvarium. Ååå bara ett litet hihi.Sen tog vi en fika innan vi åkte hem. Väl hemma så blev han lika glad och sprallig av våra katter. Han har blivit mycker gladdare och piggare bara på dom sista dagarna. Han fick lite gröt hon min vän så det blev knappt 140g välling, sen ville han inte ha mer. Han somnade mätt och go vid 19. Jag ska ta en dusch nu, varit ute hela dagen, behvöer värmas upp. Men ha en bra kväll.


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: