Här har det snöat hela dagen...

DATUM: 2008-11-24 KLOCKAN: 20:28:47


Hej, idag vakna Isak runt 5.30 igen. Men Henrik lyckades få han att somna om till 6.30. Så då gick jag upp och fixade välling till Isak och sen satt vi i köket med pappa och åt den. Han var så nöjd så nöjd. Sen satte sig Isak och mamma som vanligt och tittade på The Voice tv och lite på tecknade series intro på internet.. Isak var så nöjd hela förmiddagen. Ringde min vän Anna Johansson och frågade hur det stod till där, var en vecka sen vi snacka. Det var väl helt ok. Sen ringde jag till Elin, Rebeccas mamma. Och frågade ifall vi skulle ses något idag. Och hon sa att Isak och jag var välkomna på tårta hem till dom. Så jag agv Isak lite gröt runt 9 och sen traskade vi iväg runt 10, när mamma sprungit in och ut efter saker som hon glömt.

Jag var framme vid Ica Bergvreten runt 10.30, Isak sov hela vägen. När jag hade varit in där och handlat lite, ringer Elin. "Var är du", frågade hon mig. "Vid Ica" sa jag. "Stanna där, hit har det kommit en massa hantverkare som tagit över hela köket, kan vi gå hem till dig istället" sa hon. "Javisst kan vi det" sa jag. Så jag stod säkert 30min till och väntade på Elin och Rebecca. Isak hann att vakna, men han var glad när han vakna. När dom kom gick vi på en gång hem, och vi hann hem precis till Henriks lunch började. Så vi käka lunch ihop alla 3. Isak och Rebecca var ju självklart med. Jag gav Isak mat runt 12.30. Sen busade vi lite till och runt 14.15 gick jag ut för att söva Isak.

Elins Rebecca somnade inne i vår soffa, så vi passade på att fika. Hon hade tagit med tårtan som hennes sambo H¨kadn hade fått av Ica Maxi på sin 35-årsdag. Det var en prinssestårta med smak av blåbär. Den var helt ok. Rebecca sov ca 1½ timme. Och Isak gick jag ut och hämtade i mörkret och snön runt 16.15. Men han sov när jag hämnta han, men ville inte att han skulle sova mer nu.

När vi kom in tittade vi ut, haha. Isak skrattade åt att det snöade ute och han var så glad. När han vakna, var ju Henrik hemma och kunde busa lite med han. Sen fick han lite gröt med rivet äpple i, det tyckte han om. Jag tog fram var sin pepparkaksbeskvi och en kaka till, så fikade vi igen Elin och jag. Tillsammans med Henrik.
Sen busa Isak och Henrik lite till och jag satt och kollade roliga saker med Elin på internet. Elins sambo kom runt 19 Då käkade vi lite mat och Elins sambo och Henrik tog en bit tårta till. Sen åkte dom hem, för Rebecca var trött och dom ville ju inte väcka Isak. Så nu sitter vi här, Henrik i vårt sovrum och grejar på sin dator och jag här och skriver om dagens händelser i min blogg. Det är kul att skriva av sig frammåt kvällen. Ska sova snart.. kjam


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: