En tuff vecka

DATUM: 2008-11-06 KLOCKAN: 13:56:16
Hej på er alla. Blev inte så mycket skrivet igår. Dagen blev väldigt seg igår. Isak var jätte kinig och jag visste inte var jag skulle ta vägen. Sov när han sov men var ändå helt slut när jag vakna. Huvudvärken hade släppt som jag haft i 3 dygn men så kom trycket längre ner i näsan och i svalget. Isak sov mellan 13-14.30 igår eftermiddag och jag sov lika länge. Och dagen innan sov jag med när han sov. När han vakna var han ganska glad. Kännde som han inte heller var utsöv tillräckligt. Men klockan gick och den blev 16, och pappa kom hem. Det är så skönt när han kommer hem.

Isak och pappa buset en stund och mamma tog det bara lugnt och var med lite i bakgrunden. Jag skulle slava han på kvällen och upptäckte att han var väldigt röd i knävecken. Och jag tog den mildaste och mjukaste salvan jag hade. Men gud vad det sved på Isak, stackars kille. Kl var bara 17.15 men han fick sin välling och somnade kl 17.30. Sen sov han till kl 6, men ett avbrott runt 1-2 på natten men annars sov han 12 timmar. Jag tänkte nu kommer han vakna 4-5 när han somna så tidigt. Men tydligen behövde han sova så tidigt.

Idag började det ganska bra. Han var glad, frukosten gick bra att äta. Han fickmajsgröt. Sen busade vi lite men jag kännde att jag kommer inte orka med Isak sj. MIn kropp är hel kostig just nu. Jag tror att jag sovit förmycket på dagen så när det är dags att sova om natten sover jag jätte oroligt, vaknar mycket och har svårt att somna om. Så Henrik kom hem runt 08.30 och vid 09 gick han ut med Isak och sövde han. Jag gick och la mig till 10.30 sen kände jag att jag kan nog inte sova mer idag om jag ska kunna sova inatt. Men när jag väl tog mig upp och gjorde lunchen blev jag piggare.  Isak vakna 11 och fick smaka lasagne som jag hade i burkmat. Han gillade det. Sen fick han halv burk fruktpuré. Och sen var han nöjd ända fram till 13.30. Henrik kom hem på lunch runt 11.30 sen stanna han hemma och gick ut med han 13.30 och sövde han igen. Sen gick han tillbaka till jobbet. Jag sitter här i valet och kvalet om jag ska lägga mig något nu när han sover eller om jag ska hoppa det och hoppas på att man kan sova bättre inatt.

Ev ska vi åka hem till Östergötland imorron. Om vi alla må bättre och Isak sover bra inatt igen. Ska med Isak till bvc imorron, han har ju så mycket torra fläckar på sin hud och sen knävecken som är böjeksem.
Vi får se vad dom säger om han. Finns säkert nån bra salva.

Nu ska jag bara ta det lugnt, kolla på något på tv och varva ner. Se när lille man vill vakna. Han bör sova nån timme till. Kramar


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: