En skön söndag

DATUM: 2008-11-23 KLOCKAN: 16:34:37
Hej, idag fick jag sovmrgon och jag klev inte upp förren 8.30. Det var skönt på ett sätt, men jag mådde lite illa med. Vet inte om jag låg för länge. Kan känna så när jag ligger för länge, vet inte varför man känner så, nån som vet. Får gärna tala om för mig varför det är så :) Väl uppe mötes jag av ett par sönosar. Dom busade för fullt i soffan. Jag gjorde mig iordning och fixade frukost. Sen hörde jag något från vardagsrummet. Jag gick in och då hade Isak spytt. Han hade spytt upp en liten gummisnodd... fy pappa, det var han som hade lämnat den framme. Tur att han fick upp den igen. Isak hade spytt på 2 kuddar i soffan, så det var bara att slänga överdragen i tvätten. Sen var han go och glad igen. Jag fixade lite gröt till Isak och han käka, sen kunde vi äta frukost och han var så nöjd i sin stol med sin lilla tandborste. Sen gick jag ut med han, för nu var det dags att sova en stund. Han somna nästan på en gång. Jag gick in och började med tusen saker, kändes det som. Allt blev bara halvklart. Sen kom Henrik in och ville ha hjälp, ännu en sak tänkte jag. Isak sov ca 1½ timme. Han var så nöjd när han kom in och då fick han lite burkmat. Och jag hade börjat med fiskgratäng till Henrik och mig. Vi käkade efter han som vi gjorde på frukosten och då är Isak nöjd.

Efter maten fixade Henrik nere i källaren och upptäckte att det fattades saker, så då drog vi iväg till ÖB och köpte det som fattades. Vi parkerad en bit från ÖB så att Isak fick sova lite i vagnen. Jag gick in en snabbis på Växtriket. Men hittade inte vad jag skulle ha, letar efter ett datumljus. Frågade en tjej på ÖB om dom hade datumljus. Men när hon började gå mot datasakerna började jag fundera " hörde hon verkligen vad jag sa" Sen visade hon mig en DATAMUS. "nej inte datamus " sa jag. "Jag menar ett DatumLJUS". Hon skratta och sa "jaha men det har vi här borta, på andra sidan av butiken" Tänk vad lika saker och ting kan låta, haha.  Men dom hade bara tjocka datumljus och jag vill ha ett smalt. Så det blev ingen "datamus" den här gången. Sen gick vi iin på Willys för att handla lite, för vi bli av med bilen ett par dagar. Henrik blev påkör för några veckorsen och nu måste den in och lagas. Sen åkte vi hem och Isak vakna när vi satte in han i bilen igen och ville inte sova mer. Så nu försöker vi underhålla han så han kan vara vaken till 18-18.30. Sen ska vi lägga han för natten. Isak har fått en byrå i sitt rum, så den ska mamma inreda med böcker, nallar och en massa fint. Tänkte klä den i glitter till jul nu med. Ammade Isak lite nyss och gav han en liten burk fruktpuré för han började bli lite gnällig. Men nu snackar Henrik och Isak med Isaks farfar och dom ska testa och kolla i webcameran tror jag. Jag måste ta tag i en tvätt. Men ha en bra söndagskväll och sköt om er alla.

 


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: