En lugn och trevlig söndag

DATUM: 2008-11-02 KLOCKAN: 19:59:33
Hej på er alla glada! Jag tänkte först berätta lite om vem jag är så ni vet hur mitt liv ser ut just idag. Jag är 25 år och blev det i år i april. Bor i Enköping med min man Henrik och son Isak som föddes i april i år. Han kom 15 dagar innan min 25års dag så jag fick världens bästa 25 års present den dagen. Jag kan senare berätta mer om min förlossning i en förlossningsberättelse. Vi bor i en stad som heter Enköping, det ligger mellan Västerås, Uppsala och Sthlm. Här jobbar min man som möbelsnickare och jag är hemma och är mamma ledig till lilla Isak. Vi hyr ett hus av Henriks chef och vi trivs jätte bra här. Har även två busiga katter som heter Tussie och Sally. Dom är halvsyskon. Så ser mitt liv ut idag lite kortfattat.

Söndag: Idag fick jag sovmorron. MIn man Henrik tog Isak och gick upp runt 6.30. Då fick Isak välling och sen busa dom fram till ca 8. Då kom dom in till mig och Isak hade varit  lite små grinig in nån halvtimme. Han var redan trött. Jag ammade han lite, sen gick Henrik ut med han och han hade somnat ganska snabbt i vagnen. Jag gick upp och käka frukost tillsammans med Henrik. Isak sov och sov. Jag han greja lite med tvätt , disk och mat till Isak. Idag gjorde jag potatis och kyckling puré till lille man. Smaksatte med lite smör och timjan.

Isak sov 2½ timme och han var glad när han vakna och fick nästan äta på en gång. Han gillade min mat, jag blir så glad att han gillade det. Då vet jag att jag kan laga lite mer och frysa in sen. Så man har klart. Han har tidigare fått smaka potatis/morotspuré och köttfärs/pasta puré. Han har gillat det jag serverat. Han tycker ju inte om burkmaten så det kanske är dags för mamma att ta tag i hemma gjord mat.

Sen fortsatte vi busa med Isak och runt 13-14 var han trött igen. Jag skulle ut och möta en kompis som skulke gå ut till oss med soin dotter. Men jag hade sån skoskav så jag kunde inte gå  och Isak somna ganska snabbt, så jag vände när jag gått 5 min och lämnade Isak hemma hos pappa, (Isak sov ju, och ute). Så det blev ingen extra last för han. Henrik höll på att göra äppelpaj. Jag tog cykeln och cyklade och möte henne istället. Sen väl hemma, hade hennes dotter med somnat, så både Isak och Rebecca sov ute och vi kunde fika i lugn och ro. Det var skönt. Äppelpajen med vaniljsås var super god.

Isak sov 2½ timme till och när han vakna var han lika glad som förra gången han vakna. Han strålde som en sol. Sen fick han lite fruktpuré och jag ammade han lite. Men han vill  inte amma så mycket nu. Bara lite på morgonen och kvällen.

Sen busa vi lite till och runt 18 fick Isak sin välling och runt 19 sover han för natten. Han sover hela nätterna nu. Det är så skönt. vaknar runt 6, /tidigt). Men han har ju sovit 10-11 timmar då.

Jag väntar på att ensam mamma söker ska börja. Vi ska ta lite och äta och sen ska jag sova runt 21.  Ha en fortsatt bra söndag. Så ses vi imorron.



Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: