En helg i Boxholm

DATUM: 2008-11-09 KLOCKAN: 19:47:53
Hej alla läsare. I fredags efter lunch bar det iväg till Boxholm. Till Isaks Farmor/Farfar, Mormor/Morfar och Moster/Morbror. Isak sov första 1½ timmen. Sen fick mamma underhålla. Men det gick bra. Vi stanna till hos mornor och morfar först. Och där fanns morbror David och Moster Emelie kom också en. Men det var ju ett tagsen dom sågs så han var väldigt blyg. Blev ledsen och det var bara mamma som gällde. Men det är över 1½ månadsen vi såg så det kanske inte är underligt. Men jag tog åt mig lite, blev lite ledsen inombords att han inte ville var hos nån knappt. David gick det bäst med. Han fick hålla han och han gav honom ett leende. Dom andra fick leenden när Isak satt i mitt knä.. Sen åkte vi upp till Farmor/Farfar. Det var bara farfar som var hemma, för farmor jobbade till sent. Men Det blev samma reaktion där. Han blev ledsen och det blev pappa som fick ge han vällingen. Sen somna Isak runt 19 tiden.

Lördag: Isak vakan runt 5.30. Vi skulle se om Isaks Farmor kunde  ta Isak på morgonen så Henrik och jag skulle få lite sovmorron. Men Henrik gick med upp vid 6 och sen var han med när farmor gav  välling och bytte blöjan. Sen kunde Henrik gå och lägga sig en stund till. Jag låg till 8. Kunde inte sova mer, var dock trött men kunde inte komma till ro. Men det hade gått bra med Isak, men så fort jag kom upp, visade mig och var tvungen att gå på toa, så blev han ledsen när ja gick ifrån han. Henrik kom 30 min senare. en tog vi det lugnt. Jag gick ut med Isak o vagnen. Han sov kanske 1½ timme. Sen busade vi och käka lunch och softa. Sen skulle Isak käka igen. Han fick gröt då. Äppel gröt, första gången vi testa det. Men det gick ner det med. Sen ov han igen runt 13.30. Då sov han 2 timmar. Det var bra, för då var han lite piggare och glader på eftermiddagen. Mina föräldrar var bjudna upp till Henriks föräldrar. Dom kom runt 15.30... och min syster var med också och ville leka lite med Isak. Sen käka vi gott och busa med Isak. Vid 17.30 var han trött, vi byte till pyjamas och mormor gav Isak välling. Han höll sig vaken till 18.30. Sen slockna han. Vi käka gott och prata. Sen gick vi och la oss runt 23. Det var längesedan man var uppe till 23 en lördag.

Söndag: Imorse tog Farmor Isak igen. Han hade vaknat strax förre 6. Men hon gick inte till han förren 6.15. Han hade inte blivit ledsen då och han hade fått välling. Han var dock väldigt täppt och snorig på morgonen. Men det han varit varje morgon.Sen har det gått över... inte runnit så på dagen.  Henrik och jag sov till 8. Det var skönt att det fungerade så bra med Isak. Så man kunde slappna av och kunna sova. Sen var det dags runt 9 för Isak att sova. Jag gick ut med han och han sov kanske 1½ timme. Sen bar det iväg till Mormor/Morfar och Morbror/Moster. Men det blev samma reaktion idag som i fredags. Han är jätte tykänslig och bara mammas famn som var bra. Inte ens pappa kunde trösta han. Då känne jag att jag blev ledsen inombords. "Ååå stackar, han känner inte igen dom" tänkte jag. Men märkte med på han att han fortfarande var trött. Moster Emelie fick ge han lite äppelgröt. Sen gick Henrik och jag en sväng med Isak vid 12 och han somnade och sov 2 timmar. VI andra passade på att äta när han sov. Sen var han lite gladare, det känns bra. Han gav alla ett leende och det var mycket bättre allt. Sen fikade och han satt i Ikea barnstolen och käka lite vaniljvip och majkrokar. Isak fick massor av böcker som jag,min syster och bror haft när vi var små. Jätte kul att få (låna) och börja läsa lite för Isak. Sen packade vi ihop våra saker och åkte tillbaka till Farmor och Farfar. Det var snart dags för Isak att sova. Byte till pyjamas och jag gav honom välling. Sen satt vi alla nere i deras gillestuga och tittade på barnprogram. Tror vi vuxna tittade mer på barnprogramet än Isak. Han tittade på allt annat, haha. Men sen började han klia i sina små ögon och Henrik gick upp och la han. Och han somnade runt 18.45. Och han sover så gott nu. Imorron ska vi åka hem till Enköping igen, blir vid 8 tiden, när Isak ska sova. Och Henrik börjar jobba efter lunch. Och jag ska hem och gosa med Isak, Sally och Tussie. Ha det så bra.

Postat av: Leona

Låter ju som ni haft en jätteskön helg. Skönt med sovmorgon.

2008-11-10 @ 10:28:30
URL: http://hunnybunnys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: