En dag i Västerås...

DATUM: 2008-11-23 KLOCKAN: 10:56:54
Hej idag fick Henrik sovmorgon och jag gick upp med Isak runt 6. Han hade bajat så det gick inte få han somna om. Nej det var bara upp och ge han välling och mysa framför tv med mamma. Han är så glad nu och han snackar mer och mer. Vi grejade med allt möjligt och sen rutn 8.30 kom pappa med upp. Isak blir så glad när någon av oss kommer upp och vi är samlade hela familjen. Vi hade redan igår sagt att vi skulle åka till Västerås. Så jag gav Isak lite gröt och Henrik fixade frukosten. Så käkade vi sen drog vi iväg. Isak somnade nästan på en gång. Men det var bra att han sov nu.. då kan han vara pigg och glad när vi går i affärerna. Föst gick vi in på Media Markt. Kollade efter en julklapp till oss själva. En fotoram som man kan sätta in ett minnes kort så visare den massor utav bilder i ett bildspel. Dom ligger runt 1000-2000kr. Men det vore kul att ha. Sen gic vi vidare till Nisses. I den första delen köpte vi en julklapp till Isaks kompis Siri. Sen köpte vi en köksmatta till oss själva. Sen gick vi in till den andra delen av Nisses, där det finns en barnavdelning,utegrejer mm. Där shoppade jag loss. Köpte en tunnare overall till Isak, 6 par stumper till Isak, en jätte fin julkula till Isak... ska ta kort på den och lägg ut den här så ni får se, pepparkaksformer,korgar,tomatar,grytunderlägg, mmm var det något mer. Jo en julklapp till Isaks kusin Anton. Sen gick jag med Isak till Jula, pappa tog bilen och möte oss där. Kl var så mycket så Isak började bli hungig. Så jag gick in på Willys och köpte en burkmat till Isak. När jag möte Isak och Henrik igen utanför Jula, hade Isak somnat igen. Så vi hann gå på Biltema och jag han gå bort till Bahaus innan han vakna. Väl inne på Bahaus satte jag mig med Isak på cafét och bad dom värma hans burkmat. Han åt den och var så nöjd. Sen fick han en halv burk med yoghurtpuré. Sen gcik vi in och letade efter pappa. Henrik var nästan klar när vi kom in.

Sen bar det iväg till Hälla. Vi gick först in på systembolaget, sen Willys där med och handlade inför kvällen, sen Rusta och sist där Nordik. Sen kom vi på, vi har ju inte ätit än. Så vi passade på att äta på Max, för Isak sov. Jag gick med han bort till Max, Henrik tog bilen. Men Isak vakna när vi skulle ta fösta tuggan, men han var så glad och nöjd så det gick bra att sitta där och käka i lugn och ro. Sen åkte vi till Hälla shopping och skulle titta efter en tomte dräkt till Isak. Och vi hittade en på Lindex. Sen köpte jag två byxor och en body på lindex med. Sen gick jag in på KappAhl för den butiken finns inte i Enköpig. Men jag hittade inget där. Sen gick vi in i en snabbis på H&M. Sist med inte minst gick vi ju in på Ikea. Där blev det ju en hel del med. Lite smått och gott. Sen tog vi en sväng in på Toysuras. Hittade en julklapp till Isaks kusin Anton där. Sen åkte vi hem, kl var redan 16.30.

Väl hemma plockade vi in och sen tog vi på Isak tomte kläderna och tog lite kort på han. Men han började ju bli små seg nu så det var dags för pyjamas och välling snart. Men några kort hann vi knäppa innan Isaks tåla mod sa ifrån. Sen fick han välling och vi myste famför tv tills han var trött och vi la ner honom vid 19. Sen gjorde Henrik och jag egna friterade räkor och lökringar. Och till det hade vi ris och en wokgryta. Det blev jätte gott. Vi drog på en film till maten, blev Mumin den senaste filmen. Runt 21.30 hörde vi att det var nån som var ledsen, vi gick in till Isak och vi trodde han hade bajat, för det hade han inte gjort än sen lunchen vid 12. Men det var inget bajs, han rapade en gång sa Henrik, när han hade tagit upp han. Men annars var han bara ledsen. Så där så det var nästan otröstligt. Men efter att gått med han och hållt om han 10 min, kunde jag bara lägga ner han och han sov hela natten sen fram till 5.15.

Jag gick och la mig efter att vi käkat friterad banan med vaniljglass och kolasås. Det blev med super gott.
Jag somnade nog så fort jag la huvudet på kudden. Hörde inte när Henrik kom och la sig.

Har en rolig nyhet till, jag upptäckte idag att Isak fått sin första tand. Den är i underkäken framtill. Men man kan bara känna den, man får inte se den. Han lilla söta tunga är ivägen hihi. Men snart kommer vi får se ett vitt litet riskorn därnere när han skrattar eller ler. Många kramar från oss

Postat av: Mar

Låter som en kanondag!! Sånna är härliga

2008-11-23 @ 14:18:48

Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: