En dag i Hummelsta

DATUM: 2008-11-17 KLOCKAN: 19:16:42
Här är vi inte stora

Hej, idag sov Isak till 6.30. Men jag vakna ju som vanligt ett antal gånger inatt. En gång hade faktiskt Isak hört av sig. Så Henrik hade fått varit upp och gett han nappen och lägga tillbaka han på rygg, från stå på knä lägge. Men han somna om ganska så snabbt efter det. Men jag vakna väl ett x antal gånger både förre och efter. Vet inte vad jag ska göra åt detta. Ligger och är orolig, stressad eller nervös att Isak ska vakna eller vad det är med mig. Måste snart få nån ordning på min sömn iallafall. Men kl 6.30 gick vi allafall upp. Gjorde välling, men den ville han inte ha. Så jag ammade honom och mitt i det ringde Maria. Siri hade med vaknat 6.30. Maria hade tänk gå till Öppna förskolan idag, men jag sa att jag kunde komma redan på förmiddagen om hon ville. Men jag ville inte gå till Öppna förskolan, vill inte bli smittad av något nu, när vi precis blivit friska.

Så kl 8 .40 åkte vi till Maria och Siri i Hummelsta. Siri låg och sov när vi kom dit. Jag hade hållt Isak vaken, för jag vet att han skulle klara sig till 10 innan han ville sova igen. Och han var som en solstrålen när vi kom dit. Gav han lite gröt innan han skulle sova och sen sov han nästan 2 timmar. Isak och Siri sov som vanligt om varandra, så dom hann inte leka så mycket tillsammans. På eftermiddagen vid 13 skulle Siri sova igen, då gick vi ut alla  på en längre promenad och jag hade Isak vaken och han var så nöjd. Sen när vi kom hem till Maria igen tog jag in Isak och Maria och jag fikade. Isak satt i Siris gåstol och fick smaka lite tårta. Sen vakna Siri och dom han väl leka lite. Sen ville Isak sova runt 15.15. Gick ut med han och han sov ända till Henrik kom och hämta oss vid 16.45. Sen åkte vi hem och tog det bara lugnt. Ganska bra tid för Isak att sova då, för dom slapp vi att han var ledsen runt 17.  Sen skulle vi ge han lite välling igen runt 18, men han ville inte ha. Larvar sig med flaskan, så jag gjorde lite gröt och det åt han lite av. Sen satt vi framför tv och softa.
La Isak runt 19. Och han somna på en gång. Sen dess har jag bara häckat här framför datorn. Hoppas Isak sover hela natten. Ha en bra kväll...

Postat av: Sussa

HIttade till din blogg av en slump ;)

ja, det e en hel vetenskap det där med att lära sig att "koppla av" och sova när barnen gör det..

Känner igen "stressen" att ligga på helspänn och undra om de KANSKE ska vakna snart :)

Dumt, men svårt att lära sig av med!!

Har lyckats nu, men då e Vilmer 11 månader oxå ;)

Ha en fin dag i snöblasket!! //Susanne

2008-12-04 @ 13:44:22
URL: http://gangstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: