En bra morgon

DATUM: 2008-11-11 KLOCKAN: 10:33:10
Jaha då var det en ny dag. Isak sov bra inatt. Vakna runt 5.30, vi tror pga av Tussie, vår stora katt. Hon hade smygit sig in till han och han vaknar ju för minsta lilla. Men han fick ligga i sin säng och greja till 6. Då gick jag upp och gjorde välling till han. Tog han till våran säng och gav han där. Han tyckte nog det var lite mysigt. Men han ville inte ligga kvar länge och mysa inte. Henrik gick ju upp och skulle äta frukost, då skulle han ju vara med och titta, på han och kissarna. Jag kände mig pigg, så jag gick med upp och höll dom sällskap. Sen gick pappa till jobbet och Isak och mamma satte oss framför tv och kollade på lite allt möjligt.  Sen ringde min kompis Maria och hon skulle gå till Öppna förskolan i Hummelsta idag. Hon hade sms;at mig innan och frågat om vi ville följa med, men jag vågar inte än. Ifall Isak är på väg att bli frisk så vill jag inte att vi ska bli förkylda på en gång igen. Nej vill inte riskera att vi kanske får något annat med, nu när immunförsvaret är lite svagt. Men vi sa att vi skulle komma hem till henne och titta in hennes dotter Siris nya rum. För är klart nu och jag är så nyfiken att får se det. Så det bestämmde vi, att efter lunch skulle vi komma till dom. Så skönt att komma iväg, då går dagen mycker fortare. Men bara nån timme senare ringe hon tillbaka. Hon hade haft nån vän där igår som hade två barn med sig. Och en av barnen hade troligen fått scharlakansfeber inatt och nu vet vi ju inte om lilla Siri med är smittad, så vi vågar inte åka dit. Visseligen är det ju bra att dom får det, för dom får det bara en gång i livet. Men det räcker för ett tag med kinkig Isak. Nej nu är ju Isak glad och man kan underhålla han. Nej så det blir ingen tripp till dom idag. Isak är bjuden på Party på lördag med, som vi tackat ja till. Men vad ska man hitta på till en 3:åring? Nån som har något förslag. Isak sover, somna runt 8.45. Han sover så sött därute. Men han kommer nog vakna snart. Isak och mamma ska gå ner på stan efter lunch och shoppa lite. Isak brukar ju sova nån gång runt 14 igen. Men det kanske blir bra. Nu ska jag greja lite här och vänta på att Isak ska vakna. Ha det bra alla.


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: