En bra morgon idag...

DATUM: 2008-11-25 KLOCKAN: 14:36:40
Hej idag vakna Isak 6.30. Han hade inte vaknar runt 5.15 som tidigare. Henrik tyckte det kändes underligt haha. Jag tyckte det var underbart. Jag gick upp och fixade välling och så satt vi och höll pappa sällskap vid köksbordet. Henrik börjar inte förren 7 nu så det kanske därför han sover lite längre. Han är ganska så lätt väckt. Sen satt vi oss som vanligt framför tv och Isak hade en massa leksaker att leka med i soffan. Snackade med min vän Maria och sen gav jag han gröt runt 9. Gick ut med han strax förre 10. Han somna på en gång. Gick förbi min granne och hon bjöd på kaffe. Isak sov ca 1 timme. Men jag hde inte riktigt koll på han, så när jag sa till min granne att jag måste nog gå hem och fixa lunchen, så hörde jag honom där ute, jätte ledsen. Han var sådär ledsen som om han skulle blivit övergiven. Men mamma kom och tröstad Isak.

Sen gick vi hem och käkade mat, pappa och mamma käkade baconsås med pasta och Isak fick pasta i ostsås med broccoli och gräslök. Tyvärr brände sig Isak lite på maten, så han ville inte äta upp hela burken. Mamma erbjude en god fruktpuré då istället och den gick bra. Sen har han fått en pipmugg med vatten som han kan få ta när han vill, för han är inte så förtjust i vatten. Så han ska lära sig i sin takt att dricka det.

Pappa gick tillbaka till jobbet och mamma och Isak lyssna på julmusik. Men sen ville jag gå ut i fina vädret och snön och ta lite kort. Så jag klädde på Isak och la han i snön och gick runt och myste med han ute. Sen gick vi in och värmde oss. Kännde som vi varit ute länge men blev bara 15min.  Väl inne så ringde telefonen innan jag hade hunnit klä av oss yttekläderna, det var Maria. Så jag fick be att ringa upp när jag hade klätt av oss. Så det gjorde jag och sen lekte Isak i sin gåstol en stund och Maria och Siri skulle ev åka till stan och titta på Leklust, får la läsa i hennes blogg om det blev något med det. Sen ringde jag en gammal klasskompis sen grundskolan, hon bor i Boxholm. Hon höll på att laga mat, men vi snackade en stund. Såg sen att Isak började bli trött så jag klädde på han ytterkläderna igen, dock bara en flecce jacka och byxor, mer behvöer han ju inte i åkpåsen. Vantar, tossor och mössa såklart. Sen gick jag ner till postlådan och hem igen, den lilla biten somnade han på. Han somnade ungefär runt 14.15. Se hur länge han vill vila. Jag ska kolla på några andra avenyn avsnitt. Kommer senare om upptatering om kvällen. See you later...


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: