Äntligen Fredag...

DATUM: 2008-11-28 KLOCKAN: 19:32:32
Hej, idag skulle Henrik börja 6.30 så jag vakna runt 5.45 som Isak brukar göra och låg och väntade på att han skulle höra av sig. Henrik gick upp 6 och han hade inger hört än heller. Han stack till jobbet och jag låg där och vänta, tillslut somna jag om och vakna runt 7.10, men hade inte hört något från Isak än. Jag gick upp och fixade iordning mig och när jag gjorde hans välling, hörde jag ett svagt "äh" inne från hans rum. Kl 7.20 vakna han. Helt otroligt mamma fick sovmorgon en vardag.

Sen var det full rulle. Han käka välling, lekte i soffan, lekte in gåvagnen, lekte på golvet på magen och gick huse syn med mamma. Isak baja som vanligt efter nån halvtimme (efter han ätit) så det var bara att byta , salva kroppen och ta på sig vardagskläderna. Mamma ville att Isak skulle vara lite fin klädd i dag för vi var bort bjudan på lunch hos en kompis som heter Linda. Linda har en son som är 1 v älder än Isak som heter Max. Så mamma testa kläder på Isak, inget som Isak uppskattade men till slut kunde mamma bestämma sig. Blev en ny body från lindex och ett par jeans. Så fin så blev min son. Sen lekte vi vidare, busade med katterna och grejade. Jag satt Isak i gåstolen igen så jag kunde förbereda lite pasta till pappas lunch och sem sminka,borsta hårtet mm. Men det gick bra, han  häll sig ganska nöjd i den en stund. Sen fick han banan runt 9.30 och strax efter 10 gick vi iväg.

Isak sov hela vägen tog ca 40 min att gå dit. Han var ganska nöjd när han kom fram och vid 11.30 fick han burkmat (lasagne) och mamma blev så glad att han ville äta den. Hade tyvärrr ingen fruktpuré till han men han var ganska nöjd med en majskrok. Sen lekte vi lite med Max och en annan kompis med barn. Max är väldigt snabb på att krypa. Jätte duktig. Men han rör ju på sig så mycket så han blir fort trött också så efter en stund skulle Max sova. Så vi gick in till deras vardagsrum och där hade Max en hel back med leksaker. Isak var lite små kinkig. Jag gick runt 13 och han ville sova. Han somnade nästan på en gång. Sen gick jag till Elin, för hon bor inte så långt från Linda. Tänkte jag kunde stanna till där så att Isak fick sova i lugn och ro. Och det gjorde han, för vi bestämmde att Elin skulle följa med mig hem, för hon behövde en långpromenad.Och Isak sov nästan 2 timmar i vagnen. Vakna när vi skulle börja gå hemmåt.

Väl hemma hade det hunnit bli mörkt. Inte kul att gå på en väg när det inte finnsn några gatlysen när det är mörkt. När vi kom hem så kom snart pappa hem och busa med Isak, men han var inte riktigt på humör ikväll heller. Mmm vet inte om det är tänderna. Elins sambo hämtade henne och Rebecca runt 18.30. Isak la vi den tiden, men han var så ledsen så vi tog upp han en stund tills dom hade åkt. Sen la vi han igen och han gjorde ifrån sig lite ljud men nu verkar det som han somnat. Vi ska snart göta egen pizza Jag ska göra en med ena halvan annans,skinka och ost och den andra ska jag ha fläskfile och bea sås... mums. Ska gå och ta en snabb dusch nu. Sen ska jag läsa min vän Marias blogg, hon sa att jag skulle göra det och sen ringa upp henne. Spännadne... kramar


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: