Ännu en ny dag

DATUM: 2008-11-18 KLOCKAN: 11:16:54
Halloj.. idag vakna Isak inget på natten men vakna 5.30 som vanligt. Han lyckades somna om till 6. Då tog pappa honom och han fick lite gröt. Jag gick upp strax förre 6.30, innan Henrik gick till jobbet såklart. Jag sov sådär inatt igen. Men Isak var så glad och vi grejade här med allt möjligt. Hann byta två bajsböjor innan Isak blev trött runt 10. Då gick jag ut med han, men hann knappt lägga ner han så hade han somnat. Det är så tråkigt väder ute, regnar och blåser. Jag som hade hoppats på att kunna gå ner på stan och kolla lite. Men det blir nog inget med det idag. Klockan är nu 11.13 och jag tror att regnet och blåsten kommer väcka min lilla prins snart. Men han sover ju bäst ute och vill inte ligga inne på dagarna. Så, sålänge det fungerar tänkte jag gå ut med han så han får sova ute. Henrik och jag ska äta ffläskpannka när han kommer hem. Får be att vi åker och handlar sen när han slutat. Ååå på fredag är Henrik ledig, ska bli så skönt. Kanske jag kan få en sovmorgon. Ja vi får la se vad Isak och jag hittar på efter lunch. Bara det slutar regna så kan jag ju traska till en kompis eller ner på stan. Vi får se. See You Later

Senare: Hej Isak sov mellan 10-12.30. Så han var en mycket glad och pigg kille som kom upp ur sin vagn. Han fick en burkmat med rotfrukter och kalvkött i, den gillade han. Sen fick en fruktpure som han med gillade. Sen busade vi hela eftermiddagen, tiden gick så fort. Gick ner till grannen runt 15, skulle hämta posten men såg då att hon var hemma och det var så länge sen hon hade sett Isak, så hon blev glad när vi kom ner en stund. Sen gick vi ner och hämnta posten strax förre 16. Henrik kom hem och vi gjorde oss iordning för att åka och handla. Isak fick lite banan, en hald, men han ville ha mer, så då gjorde jag 1½ dl gröt. Han käka det, sen var han nöjd. Vi åkte runt 16.30, Isak brukar bli lite små trött nu, varit vaken sen 12.30 ju.  Han sov kanske 5min i bilen. Väl framme på ÖB var han glad igen. Jag handlade liite kryddor, ska snart börja julbaka lite hihi. Sen åkte vi till Willys och handlade. Väl hemma tänkte vi "vi måste testa och bada Isak i hans badbalja, 1 månad sen han satt själv och badade. (sista hamna han under vattnet, så sen dess har han inte viljat bad i badbaljan. Jag ahr haft honom me din i duchen bara) Han var lite skeptisk först, men sen kom han igårn och plaskade. Släppte först ena handen och plaska med den, men sen kom andra med och han plaska med båda i vattnet. Jätte kul att han inte är rädd längre. Sen skulle vi ge han en ny välling, eftersom han rata den som han tidigare käkat i flera månader. Men detta gick knappt. Han ville inte ha den helller, suck. Gjorde gröt, men den ville han inte heller ha, han kanske var så mätt från gröten han fick 2 timmar tidigare. Han fick lite magknip med, så han blev ganska ledsen innan han kom till ro och kunde somna. Nu ska jag göra lite varma smörgåsar. Ha en fortsatt bra kväll.


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: