Vi är INTE på bättringsväg

DATUM: 2008-12-16 KLOCKAN: 10:48:19
Hej, inatt behvöde jag inte gå på toa något, men jag sov dåligt ändå. Hade sprängade huvudvärk och vaknade för minsta lilla. Henrik frågade hur jag mådde vid 6 tiden och jag bad han vara hemma till lunch iallafall. Så han skulle vara det. Isak vakna vid 7.30 och Henrik gjorde välling och tog upp han vid 7.40. Jag låg kvar till 9. Sen gick jag upp och tog mig en kopp té och ringde till Maria. Henrik skulle precis ge Isak gröt när jag kom upp. Isak blev glad att se mig.. och det värmde i mammas hjärta. Sen lekte vi lite men sen blev Isak trött och pappa gick ut med han vid 10. Så nu sover han ute, men han har redan efter 40min börjat röra på sig. Mmm, han vill inte sova några längre stunder på förmiddagen längre. Ikväll ska Henrik på julbord, hoppas jag inte bli sämre och att Isak somnar bra ikväll. Ses senare..

Senare: Isak sov 3 timmar på förmiddagen. Henrik gick tillbaka till jobbet vid 12 för han skulle ju på julbord ikväll och hade han inte jobbar något på dagen och sen gå på julbord på kvällen, kändes inget bra sa han. Isak sov till 13, sen fick han mat och var på bra humör i nån timme. Sen var han jätte ledsen och snorig igen. Nej, ingte kul alls. Han hade till och med lite feber. Jag la mig i sängen vid 15.45 och han somnade gråtandes på mitt bröst. Henrik kom hem strax efter 16. Han sa att vi tillsammans skulle göra iordning Isak och lägga han runt 18, så han fortfarande var hemma. Han skulle vara på julbordet kl 18.30. Men Henrik somna ännu en gång gråandes på mitt bröst vid 17. Usch, det var/är så jobbigt att se han ha ont och må dåligt. Jag blir så ledsen själv, och jag kan inte hålla det inom mig. Henrik bad mig att jobba på det att ine bli ledsen och irriterad när Isak är det, för då blir Isak bara värre. Så jag ska försöka...men det är inte lätt. Sen la Henrik honom vid 17.45 och han somna nästan på en gång. Henrik åkte vid 18.15 och jag började med en kräftsoppa till mig. Drog på ugnen för jag skulle ha vitlöksbröd till. Käka min soppa och bröd och snackade sen med Maria. Berättade hur kvällen hade varit och att jag var ledsen... hon lyssna och berättade att hon med hade haft dom känslorn/tankarna.Usch, nu börjar min näsa rinna med... vill inte. Sen ringe min goda vän Sandra i från Boxholm. Hon gav mig lite råd och stöttade mig. Sa att jag kunde ringa när som. Tack Sandra och Maria för att ni finns och orkar lyssna på mig. Jag ska snart gå och lägga mig... Isak kommer troligen vakna vid 6 imorron, för Henrik börjar 7 imorron bitti. Ha en bra kväll.. kram

Postat av: Viktoria

Åh så du har hittat hit :-D spännande ska läsa din blogg varje dag nu :D Kram på er!

2008-12-16 @ 11:48:47
URL: http://viktoriafilosoferar.blogg.se/
Postat av: Maria" Siris mamma"

men snälla hjärtat, självklart finns jag här!! Krya på dej nu!

2008-12-17 @ 19:23:55

Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: