Vi är inne i julmånaden

DATUM: 2008-12-01 KLOCKAN: 10:39:49
Hej på er alla blogg läsare. Det har varit en lugn morgon. Henrik började jobba 6.45 och Isak vakna runt 6.15-30. Så Henrik tog han när han hade kommit upp. Dom satt och snackade med varandra vid matbordet hörde jag. Jag låg kvar i sängen till strax innan Henrik skyulle gå. Henrik hann till och med att ge Isak välling innan han gick, det var snällt. Sen satt vi i soffan och busade. Gick en sväng och in i hans rum. Han har fått en jätte fin mini gran i sitt rum. Men små lysdioder i som skiftar färg. Den är söt och sen hade pappa satt in lite tomar i hans nya hylla. Så fint i hans rum nu. Ska försöka hitta några coola klisermärken och sätta på hans hylla, den är vit hyllan, skulle vara kul med lite färg på den. Sen fick hans sitta i gåstolen för mamma var tvungen att gå på toa. Sen passade jag på att göra lunchen när han ändå redan satt där. Svängde ihop en lasagne. Mmm Isak höll sitt tålamod upp ända tills jag hade gjorde den klar. var klar med den runt 9:o. Tänkte jag skulle ge Isak en banan runt 9.30. Och han  kunde hålla sig tills dess. Sen runt 10 gick jag ut med ha, han var ganska sås trött. Han ska få min puré när han vaknar sen. Sen vet jag inte vad vi ska hitta på till eftermiddagen. så trist väder ute idag igen, grått och regn. Men skulle ju bra gäran vilja träffa nån, så tiden går lite fortare. Isak brukar ju vilja sova runt 14-15 igen. Men visst Henrik är ju hemma till ca 12.30 och sen är det ju bara 1½ timme tills ev Isak vill sova igen, och då brukar han sova kanske 1½-2 timmar. Kanske ska vara hemma iallafall. Internet segar sig här idag, så det går inte kolla på svt play, vill ju andra avenyn avsnitten. Mmm Henrik kanske kan titta på det när han kommer hem på lunch. Min kompis Maria har itne hört av sig än, hennes sambo skulle vara hemma idag, så hon vilar säkert. Hennes lilla Siri har ju med tänder på g så det är lite jobbigt just nu från båda håll. Men ledsena barn, snoriga näsor mm. Återkommer senare...

Senare:Halloj, Isak sov nästan 2 timmar på förmiddagen. Henrik och jag hann äte lunch i lugn och ro sen gick vi ut för att pyta ett träd, då hade Isak vaknat. Han fick mat runt 12.30 sen satt jag i valet och kvalet om vi skulle gå ner mot stan och sen möta Maria där. Och 13.30 hade jag bestämmt mig. Kläde på Isak och vi traskade ner. Träffade Maria men hon ville självklart hem till krasslig karl och sin dotter Siri, så Isak och jag gick och drog på stan till 16. Henrik var ner och klippte sig vid 16, sen kom han och hämtade oss på Coop. Jag hade handlat lite och vi åkte hem. Gav Isak gröt när vi kom hem och sen bara lekte med Isak, lyssnade på en julskiva som jag köpte till han. Tiden går så fort när man kommer hem vid 16, inte lika segt fram till 18. Sen fick han välling runt 18.15 och vi la han runt 18.45. Han somna på en gång. Vi får la se när han tycker det är morgon imorron bitti. Ska snart käka något sen ska jag nog gå och lägga mig skapligt om jag inte sitter uppe och kollar på CSI med henrik, tar lite chips och myser. Kramar

Postat av: Siris mamma

Tack för att ni ville ses en stund idag å att du var med mej på affärerna som smakråd.Kramar

2008-12-01 @ 18:19:01
Postat av: Ranjana "Isaks mamma"

Så lite så, kul att träffas, var ju ett tag sen vi sågs...

2008-12-01 @ 20:37:07

Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: