Tidig morgon men mys i sängen

DATUM: 2008-12-08 KLOCKAN: 20:07:12
Hej, Isak vakna som vanligt 6.15, men jag tog han till våran säng runt 6.30 och gav han välling i sängen. Och sen hade vi riktigt mysigt i sängen. Han lekte där med en massa leksaker och jag låg i lugn och ro och bara tittade på min underbara son. Han klättrade lite över mig och han ville ligga på min mage och mysa, precis om han gjorde när han var nyfödd. Det var så mysigt, men där låg han ju inte månag sekunder. Haha, nej men tiden gick ganska fort, vi gick inte upp förren runt 8. Kommer nog fortsätta att göra så. För då blir det en lugn morgon. Och tiden gick ganska så fort ändå. Maria ringde vid 7.30, och vi bestämmde att dom skulle komma förbi innan våra små troll skulle sova första passet för dagen. Så dom var redan här kl 8.30. Och vi käka frukost tillsammans alla 4, det var jätta mysigt. Måste vi göra om fler gånger Maria och Siri. Sen lekte dom en stund och runt 10 gick vi ut, och dom somnade båda två.

En  gemesam kompis skulle komma runt lunch och ta en fika. Och Henrik kom hem på lunch vid 11.30, Maria och Henrik åt köttbiffar i gräddsås med pasta till. Tack Maria för gott recept. Jag käkade spagetti och köttfärsås från igår. Siri vakna runt 11.45 så Anna hann och träffa henne, men Isak fis sov till 12.45.Så fick han en ny maträtt, en som var från 8 mån. Det var gräddstuvad pytt i panna. Men det var inte så där jätte gott, tyckte Isak, han fick halva burken, sen fick han en banan som efterätt. Sen lekte vi en stund till och sen var Siri trött igen runt 14-15 så då åkte dom hem, för Maria hade inget regnskydd med sig till Siris vagn, typsitk. För det hade snöat och det hade gått över till regn. En kompis som heter Elin var påväg med sin dotter Rebecca, stackarna fick gå i regnet. Dom kom runt 14.30. Isak var trött så jag fick gå ut och lägga han runt 15. Han somna nästan på en gång.

Sen sov han till 16.45, jag fick gå ut och väcka han, för han skulle ju sova ca 2 timmar senare. Men han var på gott humör och pappa var ju hemma så det gick bra. Isak fick ett nytt mellanmål av pappa. Det var banan och havre i yoghut. Det var väl sådär, inte något jätte höjdare. Men han åt upp det. Sen busade dom och jag umgicks  med Elin och Rebecca, Rebecca hade sovit länge idag på dagen men hon var trött igen runt 17.45 så hon somnade på Isaks madrass i hans rum, där sov hon så sött tills mamma kom och väckte henne, Isak skulle ju snart gå och lägga sig och dom skulle åka och handla. Isak fick sitta med när vi åt kvällsmat, han uppskattar det mer och mer tror jag. Han snackar på och får smaka lite rån med leverpastej på. Det var gott tyckte han. Sen la vi han runt 19.15, han grät lite först men somna ganska så snabbt. Rebecca med familj åkte strax därefter. Nu sitter jag och skriver bloggen, men ska snart ta en dusch. Ha en fortsatt bra kväll. kram


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: