Sovmorron...

DATUM: 2008-12-07 KLOCKAN: 10:47:27
Hej på er... idag tog familjen Rosenlöf sovmorron, till och med Isak. Ja, han vakna först kl 7.30 och vi hämtade inte in han till våran säng förren strax innan 8. Då fick han välling och så låg vi kvar och hade mysigt. Ja, Isak låg ju inte still, men det var gosigt, för han låg och grejade och snackade och hade sig.Vi klev upp vid kvart i 9. Det vet jag inte när vi gjorde sist, att både Henrik och jag kunde ligga där och ha det mysigt med vår son. Våra kissar kom också så hela familjen var samlad. Henrik fixade frukost och jag diskade undan lite, Isak gick i sin gå stol och jagade katterna. Haha, han tycker det är så kul, och katterna flyr ner i källaren. Dom kan sitt i källartrappen och titta på han och det ser ut som dom tänker "haha, här når du oss inte". Sen käka vi frukost, Isak fick smaka lite leverpastejsmörgås och han höll sig nöjd i sin stol. Sen var Henrik tuvngen att gå in och jobba klart med det han gjorde igår.Och jag var tvungen att komma in och hjälpa han efter en stund. Gick in till hans jobb med Isak, men han tyckte det var lite läskigt där inne, blev lite ledsen. Han börjar bli trött nu med, kl är snart 11. Han har varit vaken snart 3½ timme. Han brukar ju sova efter den tiden. Skulle försöka få han att vara vaken en liten stund till, för att hinna ge han lunch, ungefär den tiden han brukar äta och att vi ska gå ut och gå en sväng sen efter att vi käkat vid 11.30-12. Men vet i 17 om det går. Ska ta hand om han nu, ses senare...

Hej, nu är jag gär igen. Isak sov länge idag. Somna runt 11.15 och vakna 13.40. Sov alltså bara en gång idag. När jag hade sövt han, såg jag att vår granne var ute med sin hund Dino. Jag bjöd henne och hennes son på andra advenstkaffe kl 16. Dom tackade ja. Så det var bara hem och laga lunchen, städa och plocka ordning. Vi hade sagt att vi skulle ner på stan när Isak vaknat, skulle gått ner men han sov ju så länge så vi fick ta bilen. Tog bilen till Coop. Sen gick vi en sväng runt stan. Sen gick vi in till Coop och handlade lite. Jag behövde bla mandelmassa till mina pepparkaksbeskvier. Sen hem och göra dom klara, kl var ju 15 när vi kom hem, lite små stressigt blev det. Men vi hann, eller jag hann göra klart fikat och vi satt och det var så mysigt. Jag bjöd på alla mina kakor och mina mozartkulor som jag gjorde igår. Jag säger bara det, det var den första och sista gången jag gjorde dom. Det var svårt tyckte jag. Men beskiverna blev bra. Isak började bli trött runt 17 men vi sa att vi försöker hålla han vaken till 18.30 iallafall. Han fick sin vällning vid 18 och sen runt 18.30 skulle vi gå in och lägga han, han ville inte sova. Så det vara bara att ta upp han och han fick sitta med en stund till. Men vid 19.15 la vi han iallafall. Han var bra ledsen men vi sa att vi skulle köra lite 5min metod med han igen. Så jag fick gå in en gång och Henrik en gång, sen somnade han. Och nu har han sovit 1 timme. Hoppas han vill sova lika  länge imorron som imorse. Vore så skönt. Och skönt var det också att han bara sov en gång., Men man ska aldrig säga så, då blir det tvärtom. Vi får se imorron bitti. Maria och Rogers Siri sov ända till 8.15, duktig tjej. Vore ju skönt om dom ändrade sina sovrutiner lite lite, lite längre på morgonen eller vad säger du Maria...
Nu ska göra klart julkorten, skriva adresserna klara på kuvertten. Men ha en bra kväll. kramar


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: