Sjukstuga

DATUM: 2008-12-15 KLOCKAN: 10:16:35
Hej, igår var Isak inte glad alls, nej från att han vakna på eftermiddagen till han gick och la sig var han jätte kinkig. Hans tänder gjorde ont och han började bli förkyld. Han somnade gråtandes på mitt bröst. Har aldrig hänt tidigare. Nej, han mådde inte bra alls. Och sen vakna han efter ca 40min jätte ledsen. Jag fick gå in och ge han nappen och vagga på sängen, han somna på 10 min, sen sov han hela natten. Men jag började må illa och var tvungen att spy ett par gånger inatt och hade ont i magen. Isak är jätte förkyld och snoret bara rinner, nu är Henrik ute och söver han. Så Henrik får stanna hemma idag och ta hand om sin familj. Skriver mer ikväll..

Senare: Usch ingen rolig dag idag. Jag låg till 9 sen gick jag upp en sväng och Isak och Henrik busade med varandra. Henrik fick ge Isak lite gröt, sen gick han ut med han vid 10 för att han skulle få sova. Men han sov bara 40 min igen. Sen traskade dom ner till stan så jag skulle få vila. Det var snällt. Dom var hemma igen efter 1½ timme. Isak hade sovit nån kvar i vagnen. Jag sov till ca 13, sen gick vi upp och gjorde mat, eller Henrik gjorde maten idag. Blev kyckling med ris och bea sås, Isak skulle få kyckling och potatis puré, men det ville han INTE ha. Nej, fick göra en flaska välling till honom. Det tog han, sen gav vi han alvedon och näsdroppar. Och Henrik klädde på han så han skulle få sova ute igen. Och han sov ska jag tala om, han sov i 3 timmar. Jag vilade med och Henrik satt vid datorn. Jag sa till Henrik, "ska vi inte väcka han, tänk om han inte vill sova inatt då", men han sa " nej vi låter han sova sig frisk nu". "oki" sa ja då.Så vi lät han sova och plötsligt så tittade som små rådjursögonen på Henrik. Och Isak var en glad kille som kom in och fick potatis/kyckling purén och den åt han med god aptit. Sen la vi oss i sängen och tog det lugnt alla 4, ja Tussie var med oss med. Sen gav vi Isak 100ml välling, men det verkade inte räcka, så Henrik gjorde 50ml till och han var så nöjd så. Han fick lite alvedon och näsdroppar innan han skulle sova, och vid 19.30 la vi honom. Han sa inte ett pip. Och nu ska jag snart ta mig en smörgås och gå och lägga mig. Om jag mår dålgit imorron igen är Henrik hemma, annars så ska han ju jobba såklart. Vi får se. Ha en bra kväll...

Postat av: Maria" Siris mamma"

hahaha, jag skulle vilja se att du jobbar imorgon...i det stora hela låter det för mej som om ni haft det ganska mysigt ändå och du har fått vila ordentligt Krya på dej gumman

2008-12-15 @ 21:54:18

Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: