Mysmorgon

DATUM: 2008-12-09 KLOCKAN: 20:58:06
Hej, imorse vakna han lika tidigt. Jag gick upp runt 6.20, gjorde iordning hans välling och sen knacka jag på hans dörr som jag alltid gör innan jag går in till han. Vill att han ska få en liten association till att när det knackar på dörren så rä det mamma som kommer in.Och han låg där på mage på tvären i sängen och log. Nappen hade han lagt under kudden. Vi gick först ut till köket och hälsade på pappa som satt och åt frukost. Sen kände jag att han hade bajat så det bleb att byta blöjan med innan han fick sin välling i våran säng. La oss i sängen och smaskade så. Pappa och Tussie distraherade honom dock lite, men han fick i sig allt till slut. Sen ringde Maria runt 7. Vi snacka en stund och kom fram till att idag skulle vi inte ses. Sen slog jag en pling till Anna som bor i Kungsängen. Hon hade en sjuk dotter, så hon kunde inte komma. Men Isak och jag låg till 7.30 och vi busade och lekte med en massa saker som mamma hade tagit iin till sängen.

Sen gick vi upp vid 8.30 då, satte Isak i gåstolen och han började ju jaga katterna. Och efter mig och sen katterna...
Ringde Elin och vi bestämmde att jag skulle komma runt 10. Isak och jag åt frukost runt 9 och vi tände inga stearinljus den här gången. Sen lekte vi lite. Men sen ringe en annan god kompis från Boxholm, och vi snackade väl minst 30 min, så kl hann bli 10 innan jag kom iväg. Isak slockna på en gång han hamna i vagnen. Gick til Elin och vi kunde babbla själva, för barnen våra sov nån timme till. Sen vakna Isak lagom när vi skulle äta. Men det funka och äta och mata han samtidigt. Sen kom en kompis till Elin och hon har en dotter som bara är några veckor yngre än Rebecca. Men hon gillade inte Isak till en början. Nej, hon såg farlig ut. Hon har glasögon med tjock svart båge och det är nog dom han tycker ser läskiga ut. Så då vände han sig  mot mig och ville upp i min famn. " Ååå mamma ta upp mig" såg jag att han tänkte. Men sen efter en stund gick det bättre. Han vågade titta längre och längre stunder på henne och till slut fick hon till och med ett leende från min lille plutt.

Sen runt 15 gick vi ut och gick en sväng. Barnen behövde sova och Elin hade inte varit ut och gått något idag, så det passade bra. När vi kom hem, sov dom forfarande efter 30min, så vi skulle ställa dom på altanen, på baksidan. Men när jag skulle lyfta framkanten upp på altanen, slog jag i fram hjulen altanen, så Isak vaknade ju. Och det gick inte att få han somna om, tyvärr. Men han var inte ledsen, så det var bara att plocka ur han och ta in han. Henik kom runt 16.30 och skulle ta med sig Isak hem. För jag skulle på inredningsparty hos en kompis kl 18, och hon bor ganska så när Elin, så jag stanna hos Elin till 17.45. Sen gick jag bort till Linda, som skulle ha partyt.

Postat av: Maria" Siris mamma"

Vad fin din sida har blivi<t1

2008-12-10 @ 10:03:04

Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: