Lyckades somna om

DATUM: 2008-12-19 KLOCKAN: 12:26:53
Imorse vakna jag 4, varför gjorde jag det, det var väl bra dumt Ranjana. Sen hade jag svårt att somna om. Låg och vred och vände mig. Vid 5.30 lyckades jag nog slumra till, men Henrik skulle börja jobba redan 6.15, så hans klockradio gick ju på 5.50. Och straxt efter det hörde jag Isak. Ååå, redan. Men jag visste ju redan igår att Isak skulle vakan runt 6, eftersom pappa gick upp då och grejade. Men att jag skulle vakna 4, hade jag ju inte tänkt mig.  Jag gick upp och gjorde hans välling och vid 6.10 gick pappa Henrik in och pratade med Isak. Han var jätte snorig, så vi hjälptes åt med koksaltlösning och näsfridan. Sen gick Henrik till jobbet och jag fick ta Isaks bajs blöja. Sen gick vi och hämtade Isaks mat och la oss i mamma och pappas säng och smakskade i oss nästan all välling. Sen fick han lite leksaker att leka med och sen började han lägga sig ovanligt stilla i sängen tyckte jag, han kravlade sig upp på min mage och la sitt underbar huvud på mitt bröst. Sen började jag sjunga och smeka hans rygg med min hand och efter en liten stund somnade han. Han somnade vid 7, och han vaknade upp några gånger men han låg på mitt bröst fram till 8.15. Det började nog bli varm att ligga där och så hade han nog fått sin extra sömn då. sen grejade han lite till sen gick vi upp vid 8.30. Han fick sitta i sin gåstol och det gjorde han till kl var ca 9.30, då gav jag honom lite gröt och leverpastej smörgås. Jag bärjade med pannkaks smet och gjorde så att Isak också skulle kunna äta pannakakorna. Gav han det vid 10.30, men han ville inte ha. Nej, han blev bara ledsen. Kanske var han inte hungrig då eller så ville han inte ha pannkakor med fruktpuré. Sen vid 11 gick jag ut med honom. Han var trött och han somna på 5 min. Gick in och fortsatte med pannkakor till Henrik och mig. Nu har Isak sovit 1½ timme. Han kommer säkert vilja sova en gång till idag, ska försöka vid 15-16 tiden igen, men då ska jag begränsa hans sömn till 1-1½ timme. Ha en bra fredag... skriver mer senare....

Senare: Hej, Isak sov ända till kl 14, och då var han så glad så och en burk med pasta med ostsås och broccoli med gräslök gick i magen som en raket. Sen gick vi över till grannen med en lite julkorg och hon bjöd på gott fika. Isak låg på magen där och lekte med en massa leksaker som hon hade, för hon hade sina barnbarn där med, och dom hade en massa saker i en korg. Och sen var ju hennes hund Dino väldigt intressant. Sen gick vi hem för det var nån som hade gjort i brallan. Vem kunde det ha varit. Hem och byta blöjan och sen busa med Sally. Henrik kom strax hem och då var det fullt ös med pappa. Henrik tog sig en dusch, och sen fick Isak bada. Mamma tog sig också en dusch när Isak åt sin välling. Nu är Henrik påväg och hämta pizza, så jag ska avsluta här och duka fram. Men ni får ha en underbar fredagskväll, det ska vi ha... kram


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: