Lagom lugn morgon

DATUM: 2008-12-11 KLOCKAN: 09:58:58
Känns som jag skriver samma sak vaej dag, men har man kommit in en såkallad rutin så blir det ju samma sak varje dag, iallafall på morgonen. Idag var inget undantag. Dock vaknade han nån kvar tiidigare. Han hade bajat igen. Byte på han och gav han välling runt 6.30. Sen låg vi kvar till kl var närmare 8. Hann snacka med både Maria, Elin och Anna i Kungsängen. Sen gick vi upp och Isak fick åka sin gåstol när jag klädde på mig mm. Han bajade såklart när han satt där. bara att byta igen och byta till varadagskläderna och salva hans kropp, får jag inte glömma, nu när det är lite kallare ute. Sen satte jag honom i gåstolen igen och jag satt och kollade på the voice tv och intrernet. Vi ska följa med Elin, Rebecca och Håkan till Västerås nån gång mellan 10-10.30.  Så Isak och jag satte oss och åt frukost vid 9. Vi satt riktigt länge, till ca 9.40. Så nu ska jag snart fixa iodning så man har med sig mat, fruktpuré och majskrokar till Isak. Sen ska jag leka med Isak, han börjar bli trött men hopaps han kan sova lite i bilen till Västerås. Skriver mer sen när vi kommit hem. Kramar

Senare: Elin, Rebecca och Håkan kom runt 10, men det tog en stund innan vi kunde komma iväg. För Isaks bilbarnstol var ju tvungen att flyttas över. Henrik kom och hjälpte oss. Men sen bar det iväg till Västerås och vi åkte till Erikslund först. Barnen somnade i bilen. Först gick vi in på Nisses. Isak fick låna deras sulky att sitta i, för våran vagn fick inte plats. Dom skulle köpa en ny bilbarnstol till Rebecca, och då hade den inte fått plats. Men Isak gillade den inte till att börja med, för han var ju vänd framåt och såg ju inte mig då, det var lite läskigt, men sen gick det bättre och bättre. Vi gick bland julsakerna och jag skulle vilja ha så mycket, men man har ju inte råd. Sen åkte vi upp till barnavdelningn. Isak älskar att åka hiss. Men väl uppe ville han inte sitta i sulkyn mer så då fick Elin och jag byta, Rebecca satt i sin bilbarnstol som dom satt i en vanlig kundvagn och då fick hon sätta ditt bilbarnstolen på sulkyn och jag tog Isak i kundvagnen. Han sitter ju så stadigt nu så han kan ju sitta i den där fram. Sen gick vi ner och kikade lite. Vi upptäckte att barnen började bli hungriga så vi satte oss på Nisses café och käakde med dom. Jag tog en kebabtallrik med strips. Den var god. Och Isak var så duktig. Jag köpte ett par strumpor,en leksak till Isak och en  glögg sked. Tror inte jag köpte mer där.

Sen började våra barn bli trötta igen. Jag fick bära Isak till Barnens hus och sen hade dom en vagn kvar med en sådär stol som man kan lägga barn i. Så den tog vi och Isak somna på en gång. Det var ju skönt..men det jobbiga var att vagnen drog åt vänster. Ååå, drygt som bara den. Men det fick gå. Gick säkert där inne i 30min för att Isak skulle få sova. Köpte inget där, och det gjorde inte Elin heller.
Sen åkte vi vidare till Aros baby. Barnen hade somnat så jag satt kvar i bilen och dom andra gick in och köpte bilbarnstolen som dom skulle ha och sen fick jag gå in när dom kom tillbaka. Där inne köpte jag en nappflaska för 10kr och 2 haklappar för 10kr. Dom var jätte fina. Sen skulle Elin köpa saker till sitt akvarium så vi åkte till Aros Zoo. Men sen hade vi lessnat på stan, så vi åkte hemåt. Isak sov från Barnens hus till vi kom hem till Ica Maxi. Han sov säkert 1½ timme. Sen efter Ica så skjusade dom hem oss, och hemma möte pappa oss.

Väl hemma tog vi det lugnt. Snart läggdags med för lille fisen. Jag byte på han och Henrik gav han gröt. Sen la dom sig på sängen och gosade. Vid 19.15 gick Henrik in med Isak. han blev ledsen till en början men sen somnade han och sov hela natten. Vi la oss väl runt 22. Klart slut


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: