"Jag ser det snöar, jag ser det snöar" det var väl roligt HURRA

DATUM: 2008-12-04 KLOCKAN: 10:26:38
Idag var det vitt när man tittade ut kl 6.30. Isak ville upp då och äta välling. Men jag mådde inget vidare på morgonen. Nej mådde illa och kännde mig febrig. Skulle träffat en kompis och hennes son idag o gått på stan men jag sms:ade och sa att jag inte mådde bra.  När han ätit klart ville han göra en massa saker, helst allt på en gång. Vara ute och gå, leka med katterna, vara i sitt rum, lyssna på musik, ligga på magen och vända runt. Ja, han var på ganska så bra humör. Men redan vid 8.30 började han tjura till. Mmm redan tänkte jag: Gav han gröt och en lite smörgåsbit då och Maria ringde och berättade att Siri hade precis somnat, men när hon vaknat skulle dom komma ut till oss.Vi funderade på att gå ut sen och rigga upp våra så charmtroll i snön och ta lite kort. verkar vara kram snö så man kan kanske göra en snölyckta och en snögubbe som dom sitter bredvid. Så mysigt det vore om dom hade tålamod till det. Jag gick ut med Isak vid 9 och han somna på en gång. Sen gick jag in och visapade grädde, till pannkakor som jag tänkte bjuda Maria och Henrik på till lunch. Sen ringde min kära farmor och undrade hur det stod till. Skäms lite att jag inte har hört av mig, men dagarna bara rinner iväg och när Isak väl somnar för natten känns det för sent och man vill bara slappa. Ja, väntar på ett sms från Maria och Siri nu då, hon skulle sms:a när dom var på väg. Och självklart att Isak ska vakna. Kommer tillbaka senare...

Mmm tillbaka... Maria och Siri kom runt 11 tiden men Isak sov fortfarande. Jag har tidigare berättat att jag inte släpper ut katterna när Isak sover ute. och idag fick även Maria  varför jag inte gör det. Både Tussei och Sally smet ut, visseligen hade ju isak sovit över 2 timmar, så han skulle kanske snart vakna tänkte jag, så jag gjorde inget för att dom skulle komma in igen. Men det tog väl bara 10min så var Sally i Isaks vagn. Gud han blev ju jätte ledsen. Bli väckt av en stor hårboll. Mmm, nej det var bara att rusa ut och hämta in Isak och skälla lite på Sally.

När Isak kom in såg han att vi hade besök av Maria och Siri och så log han och glömde det hemska uppvaknandet. Siri var så glad att se Isak och hon klängde på ha  och grejade. Det var nästan så Isak blev rädd för henne.  Men han får lära sig att krypa ifrån henne... när hon blir för närgången... hihi. Dom lekte iallfall och jag började steka pannkakor. Det går så bra att lämna Isak med Maria. Han blir inget ledsen alls. Så skönt. Tack Maria för att du finns. Sen käkade vi och lekte lite till. Vi hade ju pratat om att gå ut och ta kort med som små. Så vi gjorde stax innan vi trodde dom ville sova. Men det var bra blaskigt och kallt. Usch inget skönt alls. Men sen gick vi med dom i vagnarna och skulle se om dom ville sova. Trodde dock inte att Isak skulle vilja sova än, han vakna ju runt 11 och kl var bara 13.30 när vi gick ut. Men han somna och dom sov ca 1 timme. Sen var det full fart igen. Isak fick en banan när han kom in och sen lekte vi lite i hallen tills Maria och Sisi åkte. När dom hade åkt, gick vi in i Isaks rum (mamma och Isak) och spelade musik och körde med Isaks Brio tåg. Den tycker han mycket om. Tiden gick ganska snabbt, för snart var kl 16 och pappa kom hem. Henrik ville åka ner på stan en sväng, så vi gjorde oss i ordning och åkte ner, tittade efter nån julklapp till Isak och till Henrik. Men vi kika bara, för Isak gillar inte att vara inne i affärer. Sen åkte vi upp till Willys och handlade iför helgen. Vi ska käka plannkstek. Och på lördag ska vi göra egna pommes med nån köttbit till. Sen åkte vi till Linda och hämtade lite saker som jag glömt en annan gång jag var där och sen betalade jag en kalender som jag beställt av hennes barn. Isak var kinkig i bilen.

Men så fort vi kom hem blev han glad och verkade inte ett dugg trött. Gav han välling sen var han full speed på Isak. Han har ju lagt sig runt 18.30 tidigare, nu är det inte förre 19. Henrik kom hem idag och berättade att dom blivit bjudna på julbord den 16 dec. Det är en tisdag och dom skulle käka vid 18. Så vi stod här i valet och kvalet om vi skulle fråga vår granne om hon hade lust att vara här med Isak. Isak sover ju runt 19, om han vill det då. Så hon behöver ju "bara" vara här ifall han skulle vakna. Men sen kom vi iallafall fram till att Henrik går själv på julbordet. Nej, jag kan lika gärna vara hemma. Det gör mig inte så mycket, jag kan ta fram mina kräftor jag har i frysen och käka dom med gott vitlöksbröd till, fast det bara är tisdag. Kanske kan vara skönt med en ensam kväll. Det lär väl inte bli så sent för Henrik, efter som det är en tisdag. Ja, nu har jag skrivit klart om dagens händelser. Ska käka nu och titta på tv.
Får inte glömma... Grattis Siri på 8 månaders dagen... Kramar

Postat av: Maria

...och vi kom! tack för en trevlig dag. Isak hade fått jättefint i sitt rum, han kommer nog trivas där. Kram

2008-12-04 @ 19:11:19
Postat av: Ranjana "Isaks mamma"

Tack så mycket, jag blev med nöjd, men ska sätta dit lite roliga klister märken på hans hylla, när jag hittat det.

2008-12-04 @ 19:53:07

Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: