Isak var svårsövd igår...

DATUM: 2008-12-29 KLOCKAN: 20:46:47
Tjohoo.. Igår kväll var det inte kul. Nej, Isak var ledsen och han ville inte sova vid 19 när vi la han. Vi skulle sova hos mina föräldrar natten till måndag för att mamma var ledig på måndagen. Men Isak hade hunnit bli övertrött när vi la han så det var inte kul. Han var helt förtvivlad och jag fick sitta bredvid honom säkert 15 min innan han kom till ro och la ner huvudet. Han låg och kikade efter mig några gånger men sen sa jag "godnatt och sov gott min prins" och så gick jag ut. Då somnade han och vi kunde slappna av. Sen sov han til 7 imorse. Henrik gick oh hämtade honom och jag gjorde vällingen. Isak fick greja runt lite och vid 8, la jag honom på mitt bröst och han somnade om efter mammas skön sång. Så sov vi nästan 1 timme till. Vid 10.30 skulle vi åka och hälsa på min faster och hennes man.
Hej vi åkte vid 10.30 till min faster och hennes man. Där fick vi äggsmögåsar och té. Det var jätte gott. Isak var lite skeptisk till en början, men sen fick Bengt, min fastera man hålla i han, bara Isak såg mamma och pappa.  Marianne var det lite svårare med, men hon kidnappade Isak, så hon kunde lukta lite på han, haha.  en åkte vi tillbaka till mina föräldrar och år julkorv med potatismos. Isak somnade i bilen hem från Marianne och Bengt. Så vi la han i sin vagn så fick han sova vidare när vi skulle äta. Dock sov han bara ca 1 timme. När vi hade ätit åkte jag, mamma och Emelie till Netto och Lidl i Mjölby. Skönt att komma iväg en sväng, själv, utan Isak och Henrik. Men jag längtade sjävklart hem till dom. Väl hemma så satt Isak uppe i tv soffan och snacka. Och när man kommer så blir han nästan ledsen/förtvivlad när han ser en. Men han vill ju att man tar upp en gång.  Sen tog vi en fika. Kl bara rann iväg och snart var kl 17 och vi skulle ju sova uppe hos Henriks föräldrar inatt så det var dags att packa in våra saker och dra vidare.  Henrik packade in i bilen och sen åkte vi. Isak var på gott humör så vi gav han inte välling förren runt 18. en la vi honom vid 18.30, men han var lite ledsen till en början men det gick över ganska så fort. Sen väntade vi på att Henriks mamma skulle sluta jobba innan vi käkade varma smörgåsar i smörgåsgrillen.




Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: