Igår heldag i Hallstahammar och idag julpyssel

DATUM: 2008-12-14 KLOCKAN: 13:53:30
Igår vakna Isak redan vid 5 men Henrik lät han ligga till 6. Så han gick upp och gjorde iordning välling så och jag fick byta blöja på lille man. Sen la vi han i våran säng och han fick sin välling. Sen låg vi kvar i sängen en 1 tim, sen ville inte Isak vara där mer, så jag gick upp med han och lekte lite. Henrik låg nån timme till och sen började Isak bli trött framåt 9. Han hade ju varit vaken sen 5. Vi skulle åka och hälsa på Henriks morbror och fru idag och vi tänkte vi åker när Isak ska sova på förmiddagen, så runt 9.30 fick vi åka. Men det gick bra för dom att vi kom nån timme senare. När vi kom fram vaknade han, men han var till en början glad. Visst det var ju "nya männskor" som han inte kännde riktigt igen, men efter en stund gick det bra.Vi fick fika, jätte gottt. Skulle ge han mat vid 12, men han ville knappt ha, det var en 8mån burk. Nej, fick nästan tvinga i honom maten. Det var inte roligt. Sen fick han en liten fruktpuré, som Majvor fick hjälpa mig att ge Isak, för vi glömde Isaks Ikea stol hemma. Så dum, den är ju så bra att kunan ta med. Sen var Isak väldigt trött igen. Han hade ju bara sovit ca 40min i bilen, så jag klädde på han och gick ut, han somnade på 10 min. Henrik och hans morbror Gösta var iväg till affären, men när dom kom tillbaka, gick vi med Majvor till en trädgårdsaffär. Dom har allt där, från blommor till inredningssaker. Det finns ju en hel del fin, men dyrt. Nej, vi köpte inget. Majvor köpte ett set till Isak, tallrik,kopp,kniv,gaffel och en djup tallrik med julmotiv på. Sen gick vi hem igen, vi hade inte ätit något än. Men Isak sov än, nu hade han sovit 1½ timme. Men precis när maten var klar vakna han såklart. Då hade han sovit 2 timmar minst. Han var lika kinkig när han vakna som när han somna. Vi tror att det är fler tänder på g. Inte mycket som var kul. Sen kom en av Henriks kusiner, barn till Gösta och Majvor förbi och vi pratade lite och dom skulle åka hem samtidigt som vi. Så när vi var påväg ut, så bad dom oss komma förbi dom. För dom ahde något till Isak, och vi åkte till dom. Isak fick låna en gungelefant. Jätte fin. Sen åkte vi hem, vi var hemma vid 18, Isak hade sovit igen 1 timme. När vi kom byte jag på Isak och han fick gröt och han hann och baja. Pappa var på jobbet och fixade med en dörr. Men han hann tillbaka innan Isak skulle sova. Vi la ner han i sin säng och läste en bok. Henrik satt och håll i hans hand, sen gick vi båda ut. han somna nästan på en gång. Skönt för han. Henrik och jag fixade kvällsmaten, ikväll skulle det bli tacos.
Sen såg vi på dansbandskampen och jag gick och la mig efter Svensson Svensson. Henrik kom nån timme senare.

Söndag: Idag hade Henrik hört Isak runt 5.45 men han verkade somnat om 1 timme, för vi hörde inget från han förren 6.45 nästa gång. Henrik gick upp och fixade välling, men märkte att det var så kallt, så jag tog över vällingen och han fick gå ner och elda lite. Sen gick jag in till Isak, han hade såklart bajat. Bytte på han och gav han välling i sängen. Henrik kom och började leka med han i sängen. Dom låg väl nån timme. Sen fick jag ligga kvar. Jag gick upp vid 9. Isak började bli trött, så han fick gröt och en lite leverpastej smörgås när vi åt frukost. Sen gick Henrik ut med han, för att han skulle få sova. Men han vaknade efter nån halvtimme, jätte ledsen, gick inte att söva om han. Han har troligen ont i munnen. Vi fick tips från Henriks kusins sambo att gnida in hans tandkött med alvedon. Så vi gjorde det, han blev lite lugnare. Sen satte sig jag och Henrik för att planera lite föräldrarpenning, vi planderade fram till maj. Sen får vi se hur vi gör, men ganska skönt att ha det klart, så man får som man ska i januari. Isak var lite små otålig, men det gick ganska snabbat. Sen började vi med granen. Isak hjälpte pappa och sätta upp granen. Jag började med lunchen, idag skulle vi käka potatis med lax. Sen käka vi och Isak fick en puré som jag hade gjort, och den maten gick bra. Han vill nog ha slät mat som Maria sa till mig idag. Sen lekte vi en lite stund till och fortsatte med granen. Henrik gick ut med Isak runt 13. Han har snart sovit i ca 1 timme. Vi får hoppas han sover minst 2 så han är någolunda glad när han kommr in och orkar vara vaken till 18-19 ikväll. Klart slut

Postat av: Maria" Siris mamma"

Klart slut...hihihi. Det gillade jag!!!ASG

2008-12-15 @ 21:51:19

Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: