Igår firade vi 10 år tillsammans och idag är det piss väder...

DATUM: 2008-12-06 KLOCKAN: 08:56:59


Hej, ska berätta om gårdagen...igår firade Henrik och jag 10 år tillsammans. Jag tänkte berätta för er om den dagen för 10 år sen vi belv ett par för alltid.

Lördag den 5 dec 1998: Jag satt i mitt flickrum och hade precis skrivit klart ett kärleksbrev till Henrik. Jag var påväg ner för trappen och ut för att posta det, då fick jag syn på telefonen. Stod där ett bra tag och funderade på om jag skulle ringa Henrik eller ska jag posta brevet? Till slut gick jag fram till telefonen, slog hans nummer och en kille svarar, Henrik.Var ca 2 månadersen vi hade pratat eller sett varanadra.

Henrik: "Hej"
Jag: "Hej , vad gör du?"
Henrik: Nja, inte så mycker, du då?"
Jag: "Nja, inte så mycket heller, vad ska du göra mer idag då?"
Henrik: Jag måste upp till Ok och lämna en film som vi hyrt" (Ok ligger bara 5 min från mig)
Jag: "Jaha, du vill inte komma upp till mig sen en sväng?"
Henrik: " Jo, det skulle jag väl kunna göra"
Jag: "Ja, men då ses vi snart då"
Henrik: "Ja, jag kommer runt 17"
Jag: Ses sen, hejdå"
Henrik: "Hejdå"

Jag sa inget till mamma och pappa vem som skulle komma utan bara att det kommer en till som skA äta kvällsmat med oss. Så mamma var förbered på det.
Vid 17 ringde det på dörren, och pappa hann öppna förre mig, " det är Henrik" sa han. "Jag vet", sa jag, hihi.
Vi stängde in oss i mitt rum och där satt vi hela kvällen, var bara nere och käkade kvällsmat. Sen upp i rummet igen. Mamma stack in huvudet en gång och frågade "vill ni ha lite popcorn" och lämnade en bunke med ny popade popcorn.
Sen var kl 23 oj, vad kvällen hade gått fort och Henrik var tvungen att cykla hem. Och nästa dag träffades vi igen och jag frågade " är vi tillsammans nu". "ja, det är vi väl" sa Henrik. Gud vad skönt det kändes. Och vi har hållt ihop i vått och torrt. Vi har hunnit förlova oss, flytta,gifta oss och skaffa barn och 2 katter. Vi är en riktigt lycklig familj.

Ja, så var det med det, känns som det var igår vi blev ett par för alltid. Igår, skulle jag och Isak gå till Elin, jag tänkte jag skulle vara hos henne innan han somna, vid 10, så han kunde sova i lugn
 och ro hos henne. Men han hann och somna innan vi var framme. Men väl framme sov han 2 timmar.Det var skönt. Strax innan han vakna ringde Henrik.
" Är inte du helt klok" sa han
Jag: "Vad, vad har hänt?
Henrik: Du lämnade ett stearinljus brinnandes här på bordet, vi har två katter med"
Jag: "oj, men herregud"
Henrik: "ja, du måste släcka allt när du går hemifrån.
Jag,: "Ja"
Henrik" Vi ses sen"
Jag var helt uppskärad, tänk vad som kunde hänt. Herregud, vad slarvig jag är.
Sen vakan Isak och han fick mat och sen gick vi ner till stan. Henrik bad mig hämta "släk ljuset" klistermärken på länsförsäkringar och två skadeanmälningslappar. Så det gjorde jag, handlade lite på coop och sen gick vi hem, Isak höll sig vaken hela vägen ner till stan och hem. Väl hemma gick vi in och mamma och pappa ringde, vi tittade i webkameran och sen fick Isak banan och jag gick ut med han vid 15.30 och han somna på ne gång. Henrik kom hem då med, så vi skulle fika, det började regna så Isak vakna vid 16.20, han hade ju inte sovit klart. För han var bra kinkig när han kom in. Vi försökte med allt, leka,busa,gå och greja, men det var inte mycket som var kul. Vi badade vid 17, sen pyjamas på och välling. Sen fick han nya krafter, för vi la han vid 18.30, men han ville inte sova då. Nej, var bara att ta upp han igen och han fick sitta med oss i soffan. Han var så glad och pigg så. Men vid 19.15 tog pappa Isak och la han i sin säng, nu var det slut testat. Isak har börjat test både sig själv och oss  hur länge han ska/kan  vara uppe. Isak blev lite ledsen först men somnade så sött sen och sov hela natten. Henrik och jag började med mat, vi skulle äta plankstek. Vi käka och tittade på "på spåret". Sen såg vi lite på en annan film som var på tv, men jag skulle ju ta Isak lördag morgon, så jag sa "jag går och lägger mig, ska ju ta Isak imorron". Och Henrik följde med mig och la sig.


                                                                                                                                  
Lördag: Fick lite lite sovmorron. Hörde Isak vid 6.40, gick upp och grejade lite, sen gick jag in till han strax förre 7. Han hade bajat, låg där på magen så nöjd. Byte på han och sen satte vi oss i soffan och åt välling. Tittade på tv mm. Usch det regnar ute, och det skulle det visst göra hela dagen, så trist. Han var så glad så. Maria ringde vid 7.30 och hon hade gått upp ungefär samma tid. Dom hade fullspäckade dag idag, hon ska på fest ikväll, hoppas ni får jätte kul, vännen min. Henrik kom upp tidigt idag, strax efter 7.15. Han hade inte somnat om sen jag gick upp. Ska ge Isak gröt och byta om på han  nu, kl är  9. Återkommer...

Senare på dagen: Isak sover sitt andra pass idag. Sov mellan 10-11 på förmiddagen. Sen var han vaken till 14.30 och nu är kl 15.16, så han kanske vaknar snart. Hoppas på att han sover till 15.30, en timme iallafall. Henrik har bara varit hemma och käkat lunch, sen gått in och jobbat. Han gör saker till sina föräldrar. Man känner sig lite som ensamstående med Isak, bara för att det är lördag. Känns som helt vanlig vardag, lite tråkigt. Hoppas Isak är glad när han vaknar sen så man kan leka med han. Ska försöka få han i säng senast 19 idag, fast är han jätte ledsen när vi lägger ner han så tar jag nog upp han eller om vi kör 5min metoden med han ikväll. Vi får se hur vi gör. Vad vi ska göra som jag vet är egna pommesfrites. Och sen har vi en köttbit kvar sen igår och steka till, sen ska vi ha nån sås till, vet ej vilken än. Vi får la se. Hörs imorron igen.. kramar


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: