Hela familjen i sängen

DATUM: 2008-12-20 KLOCKAN: 12:24:03
Igår kväll bestämmde Henrik och jag att vi tillsammans skulle ta Isak på lördags morgonen. Och det kändes jätte bra. Henrik och jag såg filmen. Kim Novak badade aldrig i genesarets sjö, och sen lyssnade vi på författaren till boken/filmen Håkan Nesser efter filmen, så vi kom inte i säng förren runt 23.30.Jag var inte trött så jag låg säkert 30min och bara vred och vände på mig. Sen till slut somna jag, vakna runt 5.30 och hade lite ont i magen. Henrik släppte ut Sally vid 6 och snart hörde vi ett bekant ljud från rummet bredvid. Jaha, då har vår lilla prins vaknat... har han bajat kanske? Jag tror han vakna för att våran ytter dörr knakar så när man öppnar och stänger den. Henrik sa att vi skulle låta han ligga en liten stund. Jag gick till han vid 6.20 och Henrik gick upp och gjiorde vällingen. När jag kom in låg han på tvären och kikade. Han hade nappen i munnen och hade inte bajsat. Och då tror jag ännu mer på att han vakna av att Henrik släppte ut Sally. Isak fick komma till våran säng, fick sin välling och han grejade där i nån timme. Sen la han sig på mig som han gjode igår, men då var det ju bara han och jag där. Nu märkte han ju att pappa fanns kvar i sängen så han la sig imellan oss. Jag strök han på ryggen och sjöng, efter 5-10min hade han somnat. Han sov i 1 timme, så där somnade vi alla 3 i sängen och det var så mysigt. Isak vakna med ett leende på läpparna vid 8.30, det var rekord för Isak det... och det var så mysigt att se han glad när han vakna. Han hade fortfarande inte bajat.

Henrik gick upp och fixade frukost och jag fixade gröt till Isak. Sen bar det iväg till Öb, Växtriket, Ica Maxi och Jysk. Kl var runt 11.30, så Isak började bli trött igen, så vi skyndade oss hem för att han skulle få en ny blöja och något magen. Han fick gröt. Sen tänkte vi att vi skulle testa och lägga han inne, men det ville han inte. Han fick ligga i sin säng 10min kanske, sen gav mamma upp. Klädde på oss och gick ut i vagnen. Det regnade inte lika mycket nu. Så nu sover han ute i vagnen. Vi får la se hur länge...Jag ska börja med maten. Ska göra spagetti och köttfärsås. Ska göra en köttfärsås som vi alla 3 kan äta. Det är inget salt eller peppar och ingen lök. Men Henrik och jag får krydda efteråt. Kul att börja med mat som jag kan laga så alla kan äta. Gjorde ju pannkakor, men det gillade han inte. Ha en fortsatt bra lördag. Kanske skriver mer senare...


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: