En dag med Elin

DATUM: 2008-12-10 KLOCKAN: 20:02:24
Idag vakna Isak runt 6.115 igen och han hade bajat igen. Jag gick upp vid 6.25 och gick på toa och värmde hans välling. Henrik gick in till Isak och skulle ta upp han, men han kom snart ut utan bebis... han hade med sig burken vi häller vatten i och sa "han har bajat". Han hade bara lagt Isak på golvet utan att han hade blivit arg och han hade till och med vänt sig för att krypa efter pappa. Han var så söt där på golvet i sitt rum, bara log och ålade. Jag fick ju ta över Isak och hans verk i blöjan och pappa gick till jobbet. Sen la vi oss i våran säng och fick sin välling och sen leksaker att leka med i sängen. Pratade ned Maria och Siri runt 7. Dom hade inte lust att komma idag. Så jag ringde till Elin och frågade ifall vi skulle ses eller ej...
Och vi bestämmde att jag och Isak skulle komma ner till stan och sen käka vi lunch där ihop. Isak och jag åt frukost vid 9 sen gjorde jag oss iordning för att gå runt 10. Var nere vid 10.30 och Elin och Rebecca kom från bvc. Rebecca hade fått sin 6mån spruta och ett läkarbesök på bvc rena kl 9, så det var därför vi kunde ses på stan. Vi gick lite på Åhlens, lindex oc H&M innan vi gick ner till vita elefanten för att käka lunch. Sen gick vi till Coop, och hem till Elin. Henrik kom och hämtade oss efter han slutat jobba och sen åkte vi till Willys och handlade. När vi kom hem var Isak ganska trött. Gav han välling men han ville inte ha det, nej han skulle ha gröt. En bestämd liten herre vi har. Sen var Henrik tvungen att gå in och jobba lite, så jag skulle lägga han, men det var inte det lättaste. Nej, han skulle inte sova vid 19 när jag la ner han, trodde han var bajsnödig så jag la mig ivåran säng med han, men han bökade väl runt där i 10 min, sen runt 19.15-30 somnade han. Han grjeade som bara den, inte klokt. Men jag fick ju lov att lägga över han i hans säng, när jag la ner han började han gnälla men det gick snabbt över. Sen sov han sött hela natten. Jag gick och tog mig en dusch. Sen satte jag mig framför tv, tittade på Boden söker fru och Oskyldigt dömd. Synd att Oskyldigt dömt är slut, gillade den serien. Sen gick vi och la oss vid 22.. godnatt


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: