Dan före dopparedagen, JULAFTON och juldagen

DATUM: 2008-12-25 KLOCKAN: 10:19:34
Tänkte berätta om dan före julafton och julafton nu...

Tisdagen den 23 dec: Vi vakna tidigt idag med, men idag gjorde det inte så mycket för vi skulle ju packa in i bilen och komma iväg skapligt ner till Östergötland. Isak vakna väl runt 6 som vanligt och vi fixade välling till han och låg och myste i sängen alla 5, såklart var katterna med oss också. Dom skulle också få åka bil. Det är inget dom gillar men vi ville inte lämna dom hemma i Enköping själva över en vecka. Hos Isaks farmor/farfar kan dom vara. För dom tål katt. Vi käkade frukost och sen började Henrik packa in i bilen. Isak och jag lekte lite och vi började göra oss iordning för färd. Vi kom iväg vi 9 tiden. Isak somna nästan på en gång i bilen. Sen sov han ca 1½ timme. Henrik stanna till i Norrköping och skulle köpa saker till bilen, då såg vi att Isak hade en egen butik i ett köpcentrum. Isak hette butiken och dom hade möbler och inredning. Sen for vi vidare till Boxholm och upp till Timmerö först. Där väntade Farmor och vi åt lunch. Sen började Henrik och hans mamma och lasta in en möbel som  Henrik gjort till dom. Eller dom lyft in lådorna som ska vara i möbeln. Sen orkade inte Kristina lyft möbeln med Henrik, så dom skulle vänta till Henriks pappa kom hem... Isaks farfar. han var på jul bord md sitt jobb. Skulle snart komma hem. Isak va lite blyg til en början men sen gik det bättre och bättre. När dom satt ihop möbeln åkte vi vidare till Isaks mormor/morfar. Där skulle vi sova över och stanna till juldagen. Uppe hos Mormor/Morfar väntade även Morbror David och Moster Emelie. Där var det samma sak, Isak var lite blyg och det var mest mamma som gällde till en början men det gick bättre och bättre. Vi fick en undebar dagen före julklapp av Emelie. Mamma, pappa, min bror David och jag fick två DVD filmer. På filmerna var det film som Pappa och Eddie hade filmat, på oss när vi var små. Det var jätte kul och hysteriskt kul att titta på. Tack ännu en gång Emelie för den bästa julklappen. Sen busade vi med Isak, han började bli trött vid en 18.30, han hade ju bara sovit det han gjorde i bilen er till Östergötland så han började bli tröt nu. Han fick sin välling och sen la vi honom vid 18.30. Efter det beställde vi pizza som Emelie och jag åkte och hämtade. Sen käkade vi och snackade lite. Henrik och jag gick och la oss vid 22.

JULAFTON:

Idag vakna Isak vid 6 men somnade om till strax efter 7 Vi hämtade han och Henrik filmade Isaks första julaftonsmorgon. Han var så glad i sängen och vi hade gjort i ordning välling som han fick. Sen satte vi på honom hans tomtedräkt och tomteluva. (kan lägga ut bild på det senare). Han blev så söt i det. Sen gick Isak och jag ut och hälsade på Morfar och sen gick vi upp till Mormor och önskade henne GOD JUL. Vi käkade frukost vid 9 och då kom Emelie också. Hon bor i egen lägenhet en bit bort. Isak fick smaka risgrynsgröt, och han verkade gilla det. Men vågade inte ge han för mycket, är ju mycket mjölk i det. (tog även kort på det, som ja kan lägga ut senare). Sen gick han sin egna gröt.
Isak var den första som fick julklapp. Han fick en jätte fin röd pulka av Morbror. Det had kommit lite lite snö på natten och det snöade lite när vi åt frukost, så vi var ju tvungna att efter frukost gå ut och ta en tur. Innan snön försvann igen. Så efter frukost gick vi ut. Henrik, Isak, mamma,Moster och Morbror. Och han satt där som en michelingubbe. Henrik filmade och Moster Emelie drog Isak. Morbror David ville ju med dra. Sen gick Isak, jag och David till Eva-lena, Ulf och Johan och hälsade på. Isak var inte ett dugg rädd för dom. Det gick så bra så. Sen såg vi att han började bli trött så vi gick till Ok och hem. Isak somna på vägen och sen sov han i över 2 timmar. Min farmor kom och vi skulle strax äta lit mat, vi hann käka en stund sen vakna vår lille tomtenisse. Han fick pasta med ostsås, broccoli och gräslök. Dettycker han om. Sen började vi öppna fler packet. Isak fick så mycket fint och jag och Henrik fick också en hel del bra grejer. Tack så jätte mycket för allt. Sen tog vi en fika, med en underbar chokladmoussé tårta, jätte god mamma. Lite fler paket öppnades och sen skulle visst Farmor Britt åka vidare, vidare till min pappas syster och deras familj. Jag och Emelie skjusade henne och vi förljde med henne till Emelie och min kusin Jennie som hon skulle till. Isak la sig igen vid 1.30 och sov så gott. Sen åkte vi hem och käkade god mat. Köttbullar, Jansson,prinskorv,omelett mm. Sen rullade vi fram alla haha. Allt var super gott. Tack för underbar mat mamma.
Emelie skulle rulla hemåt till sig så Pappa, jag,Henrik och jag började spela lite bowling på Nintendo Wii. Jag tycker det är jätte kul. För att jag vinner haha. David drog sig ur när vi skulle spela golf. Men Henrik, jag och Pappa spelade golf ända fram till midnatt. Där imellan spelade vi en att annat spel tillsammans med mamma och David. Ett spel David hade fått av mig i julklapp. Sen la vi oss vid 24.

Juldagen: Imors hade Isak börjat höra av sig redan vid 5, med att han hostade lite, men han hade somnat om och vid 7 började han vakna till igen. Vid 7.30 gick Henrik och hämtade han och jag gjode välling. Isak hade då bajat så det var blöjbyte när jag kom in och skulle ge han välling. Men sen fick han sin välling och det var sååå gott. Sen var/är det full spead på han. Han snackar och han grejar för fullt nu. Vi ska käka rester här innan vi åker upp till Timmerö och Isaks Farmor/farfar. Dit kommer Isaks Farbror med sambo och Isaks Kusin Anton. Det var jätte längesedan vi träffade dom. Vi ska sova där nu, till söndag, sen ska vi ev sova hos Mormor/Morfar igen söndag till måndag, vi får se. Ha en fortsatt bra jul...


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: