dan före, dan före, doppare dagen...

DATUM: 2008-12-22 KLOCKAN: 19:32:59
Halloj alla bloggläsare. Imorse vakna Isak 6.30, vi trodde ju han skulle vakna senare, eftersom han gick och la sig nån halvtimme senare igår kväll. Men blev bara 30min extra. Men jag gick på toa och Henrik gjorde välling. Henrik hann gå in och hämta Isak innan jag av klar på toa, så när jag kom med maten till Isak, kände jag att han hade bajat, men han fick äta klart först, sen gick vi och bytte. La han imellan oss, han fick leka fritt imellan oss. Vid 7.20 slockna han igen mellan oss och han sov kanske 40min. Sen gick Henrik upp med han och jag var så fräck och låg kvar. Jag gick upp vid 9.30. Isak hade ätit sin gröt och han satt med pappa i vardagsrummet och busade. Jag fixade mig en macka och sen satte jag mig med dom i vardagsrummet. En kompis och jag skulle träffas på stan idag efter lunch så vi började att ta fram vad vi skulle packa med till Isak. Isak sov bara 40 min på förmiddagen. Sen käkade vi lunch och sen gick jag ner till stan. Henrik och Isak busade hemma dom.

Jag träffade Anna vid 13, utanför pause huset. Vi gick till JC först. Annas sambo hade köpte en jacka från Jc som Anna med var lite sugen på, fast en röd, hennes sambo hade köpt en blå. Sen gick vi in på Intersport, hon skulle kolla på jacka där med. Vidare till fd Be Young och där hittade vi båda något som vi köpte. Jag köpte en super läcker kjol. Som jag ska ha på mig på nyårsafton. Sen gck vi in på Lindex, men där var vi inte inne länge, nej usch vilken kö det var där inne. Och jag skulle bara ha ett par strumpbyxor. Men sen gick vi och fikade på Tammefors. Vi delade på en bakelse och tog var sin Caffe Latte med hasselnöttsmak. Smaskens. Sen ringde jag till Henrik och sa att jag snart var klar och skulle gå in till Elisabets ost och delikatesser och hämta en ostbricka som jag beställt. Då sa han att han var på väg redan... skulle bara sätta in Isak i bilen. Bra tajmat. Anna och jag hann gå in på Selmas och där hittade jag en röd kofta som jag ha till den gråa klänningen som jag hade på ett dop och ett bröllops i somras. Det ska jag ha på mig på julafton. Sen en snabbis in på H&M. Och där hittade jag en tröj/blus som jag ska ha till kjolen jag köpte tidigare. Sen gick jag till Elisabets och Henrik och Isak kom precis in där samtidigt som Anna och mig. Men Isak blev ledsen när han såg Anna, så Anna gick vidare och skulle kolla på en jacka på Be young, som hon såg då vi var där tidigare. Jag fick min ostbricka och så gick vi till Coop och handlade och sen hem.

Isak hade inte sovit på hela eftermiddagen, han sov 40min mellan 10.50-11.30. Men han verkade ganska pigg, så jag gav han gröt när vi kom hem och sen gick jag först till Viktoria och sen till Lisbeth, för att hålla han vaken. Men det gick så bra så. Hos Lisbeth fick han till och med en julklappa. Det var en liten katt, gosedjur. Jätte söt, tack så hemskt mycket Lisbeth. Sen började vi packa Isaks saker i en resväska och jag tog mig en dusch. Isak kom in och vi duschade en liten stund tillsammans. Det var jätte mysigt. Isak försökte fånga strålarna i duschen. Sen salvade vi och tog på han pyjamas. Han är inte alls lika snorig länge, känns jätte bra. Nu när det snart är julafton. Jag känner mig lite små snorig, men märkte att både Viktoria och Lisbeth hade hyacinter hemma hos sig, så jag tror det är dom jag känner mig lite täppt av nu. Vi får la se hur det går hemma hos mamma och pappa. Där lär det ju finnas en hel del av den varan, Emelie har säkert gjort en hel del julgrupper med hyacinter i. Isak somna när han fick sin välling, så vi bar in han i sin säng och han slockna stax efter 18. Sen har jag gjort klart det sista vi ska ha med oss i present väg imorron. Och snart ska jag gå in i sovrummet och packa dom kläder jag ska ha med mig.

Ja, imorron bär det iväg till Boxholm. Där stannar vi till efter nyår. Imorron och julafton ska vi vara hos Isaks mormor och morfar. Och juldagen åker vi upp yill Isaks farmor  och farfar. Nyår ska vi fira med Isaks kusin Anton med familj. Ha dé

Postat av: Maria" Siris mamma"

ha det kalasbra nu!!

2008-12-23 @ 20:06:16

Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: