Dan före, dan före, dan före, doppare dagen

DATUM: 2008-12-21 KLOCKAN: 15:58:39
Halloj alla jultokiga människor. Imorse vakna Isak kl 6 igen, vet inte varför han fått för sig att göra det. Han hade inte bajat och Sally skulle inte ut för en gång skull. Men han kanske bara var hungig.Så jag tog Isak och pappa gjorde välling. Isak blev glad när han såg att vi alla låg där i sängen och han åt sin välling i lugn och ro. Jag vaknade dock med väldig huvudvärk och mer snuvig. Vi låg där och efter nån timme försökte jag som igår att sjunga för Isak och han somnade om runt 7.30, men han sov bara 45 min till. Men det var ju alltid något. Henrik gick upp med honom så jag med min huvudvärk fick ligga kvar en stund till. Jag gick upp nån gång vid 9. Isak och pappa hade nån slagts skrikar tävling, den som skriker högst vinner, tror nog att vår lille Isak vann, haha. Sen käkade jag lite och sen var det dags för Isak att sova en liten stund, han fick lite banan innan han skulle sova. Och det blev verkligen en liten stund. Han sov bara 45min.

Jag hann hjälpa Henrik på sitt jobb iallafall. Sen gick vi in och jag började med kyckling och ris till Isak. Henrik och jag skulle käka thaisoppa med nudlar och rostat bröd. Det blev gott. Isak var lite skeptisk mot sin mat men han åt lite iallafall. Sen fick han en liten fruktpuré som efterrätt. Sen satte Henrik och jag igång och städade. Känndes verkligen som det behövdes. Jag städade undan i köket och vek tvätt, sen lekte jag med Isak samtidigt. Men han var vädligt snäll och åkte runt i sin gåstol ett bra tag innan han blev less på det. Henrik fixade allt annat, han är en händig karl... Isak sov ju  bara 45 min vid lunch, så vi förstod att han skulle inte klara sig från kl 12-19, så Henrik tog med honom ut runt 15.45 och sövde han. Och det hade gått bra, så nu sover han. Bara han sover en liten stund, blir bra. För då är han förhoppninsgvis glad innan han ska sova inför natten. Jag tänkte, måste ju skriva några rader här, så i vet hur dagen sett ut. Henrik är inne på sitt jobb och slår in paket, kommer nog snart. Ha en trevlig 4:e advent.

Senare: Nej, Isak var inte glad när han kom in efter sin 30 min lur. Han grät otröstligt i 20min, vet inte vad det var som inte var bra. Visseligen bajade han efter han slutat gråta, men jag vet inget han ätit som skullle göra så ont. Annars hade han ont i munnen eller helt enkelt inte sovit klart. Men sen var han sig själv och han fik välling vid 18 men vi la han inte förren runt 19. Se om han tänkte ta sovmorron i sin egna säng imorron eller om han vill komma och mysa med mamma och pappa. Imorron måste vi packa inför  jul/nyårs helgen nere i Östergötland. Jag har skrivt en lista så jag inte ska glöma det jag ska ha med till Isak. Vi måste åka och handla lite imorron med och hämta ut min farmors julklapp från oss. Ev ska jag träffa min vän Anna om det inte regnar. Usch, hör nu på rutorna att det slå imot regn. Ha det gött...


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: