Bättre och bättre dag för dag

DATUM: 2008-12-18 KLOCKAN: 15:15:20
La mig vid 20.45 igår kväll igen, varför sitta uppe när man mår dåligt. Istället bättre och gå och lägga sig och hoppas på att man mår bättre dagen efter. Så det var det jag gjort. Henrik skulle ju jobba idag med, så det skulle ju vara att gå upp senast 6.45. Jag sov bra, men hade visst snarkat en hel del. Min man var väldigt snabb på att påpeka det.  Men man gör ju det när man är täppt och förkyld. Henrik började kl 7 så Isak hörde inte av sig förren kl 6.45 imorse.

Men jag vakna redan strax efter 5. Vet inte om jag kände mig utvilad då, för jag kännde mig inte alls lika risig som igår morse. Jag lyckades somna om vid 5.45, men bara nån kvart. Sen låg jag och väntade på att Isak skulle vakna. Jag gick upp 6.30 med Henrik och gjorde välling till lille plutt. Och sen gick jag och gjorde mig lite ordning, fast jag hade tänkt vi skulle käka vällingen i våran säng och kunna ligga en stund. Vid 6.45 hörde jag nån som var vaken och gick in till han. Isak kikade fram mellan spjällerna och log. Tog upp han och han hade ju bajat som vanligt. Jag bytte på han och vi la oss i våran säng. Han fick sin välling men han ville inte ligga mer än 30 min i sängen.Så vi fick gå upp. Snoriga och dana lekte vi runt här. Gav han lite gröt runt 9 och vid 10 gick jag ut för att söva han i vagnen. Han somna nästan på en gång och sen gick jag själv in för att vila en stund. Jag sov kanske 20min. Sen hörde jag han där ute, men han hade bara rört sig så att babyvakten gav ljud ifrån sig. Sen låg jag och vila lite bara. Isak vakna av att en truk körde på Henriks jobb. Han sov nästan exakt 1 timme. Sen när han kom in var han glad och åkte runt i gåstolen. Visseligen var han väldligt snorig. Jag började med mat till oss alla tre. Henrik fick en matlåda, där i fanns det ris och kyckling. Gjorde lite bea sås till han. Sen gjorde jag potatis/morotspuré till Isak, med lite basilika i. Och jag själv åt makaroner med ett stekt ägg. Isak tyckte om min mat och han åt nästan upp allt. Sen fick han en halv banan efter det. Henrik kom hem och berättade att han fått jobb ända fram till mars, och det var jobb till hans egna företag, det var ju jätte kul att höra. Henrik gick tillbaka lite tidigare, ville sätta sig där inne och snacka med dom andra nu när det snart är julledigt. Och han ska ju vara ledig i 2½ vecka. Ska bli så skönt. Isak och fortsatte att leka med kissarna och sen gick vi in i hans rum en sväng.

Vid 13.45 gav jag han en fruktpuré, sen var det dags att sova en stund till. Gick ut med han vid 14 och han sover än, kl är nu 15.10. Hoppas han sover till 15.30 iallafall. Så kommer ju pappa snart och kan busa med Isak. Jag mår mycket bättre, lite hes och snuvig men det känns bättre. Känner mig mycket starkare. Hoppas Isak med är på bättringsvägen. Ska ge han lite mat när han varit uppe en sväng sen, hoppas han vill ha lite burkamat.. blir lasagne  då.
Nu ska jag slappa lite, hörde ett litet ljud från babyvaken, så han är kanske på g att vakna redan. vi får se. Ha en bra kväll...


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: