Äntligen fredag... snabb besök

DATUM: 2008-12-12 KLOCKAN: 15:44:51
Halloj, Isak vakna runt 6, men jag lät han ligga till 6.15. Han hade självklart bajat. Henrik skulle börja 7 idag så han var kvar i sängen när Isak skulle äta välling. Isak blev glad och lite distraherad när pappa skulle gå upp och äta frukost. Sen låg vi kvar till kl ca 8. Han blev mer och mer otålig så vi fick kliva upp. Maria och Siri skulle komma en sväng idag, när Siri fått sin gröt vid 9. Dom knackade på dörren runt 9.30. Isak var jätte trött. Men vi stanna inne nån halvtimme sen gick vi ut med som små liven och dom somnade båda två. Vi gick in och babblade lite och drack en kopp kaffe. Jag förberede lunchen, idag skulle det bli korvstroganoff och pasta. Hade korv,lök,krossade tomater,salt,peppar och en creamfraich med paprika och chilismak. Det blev gott, starkt tyckte jag med Maria gillar stark mat så det var bra. Siri vakna nästan precis när vi skulle till och äta, så då fick hon äta med oss. Sen gick Henrik lite tidigare tillbaka till jobbet, han skulle greja med nån dörr till Henriks föräldrar. Och Maria, Siri och jag satte oss i Isaks rum och lekte. Isak sov han. Siri är så duktig på att ta sig fram och hon snacka på där. Isak sov till ca 12.30. Sen märkte vi att Siri snora mer och mer så då bestämmde vi att dom skulle åka hem. Vi tog ett gemensamt beslut om det. Så det blev en snabb visit idag. Hoppas det inte är nån förkyldning på g.

När jag tog in Isak trodde jag han var jätte hungirg, men inte. Nej, han ville inte ha kalops och han ville inte ha en 6mån burk med spagetti och köttfärsås. Jag fick i han en banan och en halv avokado. Mmm, kanske var bra det men...han var lite kinkig fast han sovit så länge. Sen bajade han jätte lite... tänkte jag försöker igen med 6mån burken. Och den gick i men inte med nån speciell god aptit inte. Nej, men då hade han fått i sig mat iallafall, det kändes bra för mig. Sen var han lite små kinkig, trött igen runt 14.30, la oss på sängen och han bökade och bökade. Men han kom inte till ro. När han väl kom till ro, tänte jag "jag lägger han i sin säng". Men då blev han så ledsen så.. nej han ville inte sova där om det inte var för natten. Så jag fick klä på mig och gå ut med han i vagnen, där somnade han på 5min. Så nu ligger han därute i mörket.  Trodde Henrik skulle få sluta tidigt idag, men kl är ju 15.45 nu så han slutar nog 16. En kollega till han stack hem vid 15, då fick väl inte han med gå tidigare. Ikväll blir nog inte jag långrandig.. känner mig lite trött. Om inte Isak vaknat vid 16.30, tänker jag nog väcka han, han ska få bada ikväll. Sen ska vi väl busa med han och få han att sova igen runt 19. Vi ska käka skinksnitzel och egna pommesfritet. Ska bli gott. Imorron ska vi ev åka till Hallstahammar. Henriks morbror och fru bor där. Och kanske vi åker förbi en av hans kusiner med. Vi får se. Ha en underbar fredagskväll. Det ska vi ha.


Kommentera inlägget här:

Vem är du?

VIP?

E-mail

Din Blogg...

Kommentar: